نقد و بررسی جامع تسلا سایبرتراک

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی تسلا سایبرتراک بپردازیم. قبل از آن نگاهی به معرفی کلی آن داشته باشیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

[switch_forms_sell]

معرفی کلی تسلا سایبرتراک

زمانی که در نوامبر ۲۰۱۹ وانت برقی آینده‌دار تسلا معرفی شد، باعث ایجاد یک شور جهانی شد و تحولی در دنیای خودرو ایجاد کرد. سایبرتراک با ترکیبی از استایل بسیار وحشیانه، ادعای بسیار زیاد در قابلیت‌ها، برد چشمگیر، شتاب سریع و برخی ویژگی‌هایی که اگر بخواهیم رک بگوییم خنده‌دار به نظر میرسند،(شما بگویید، مثلا بدنه مقاوم و ضد گلوله) می‌شد گفت سایبرتراک برای واقعی بودن زیادی خوب به نظر می‌رسید.

طراحی وحشیانه و تیز آن شبیه هیچ خودرویی که تا حالا تولید شده است، نمی‌باشد و به نظر می رسد از دلوران DMC-12 الهام گرفته شده است. این خودرو دارای ظرفیت یدک‌کشی در حد کامیون‌های سنگین، برد وسیع 500 مایلی و ویژگی‌های کامل خودران برای کمک‌راننده است.

برای تجربه خرید خودرو همسو با سبک زندگی خود صفحه خرید خودرو سوییچ را از دست ندهید.

سایبرتراک

مراحل تولید تسلا سایبرتراک

این شرکت در ابتدا گفته بود که تولید این کامیون تا پایان سال 2021 آغاز خواهد شد، اما همانطور که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا بیان داشته، تولید تا سال 2022 به تعویق خواهد افتاد. Tesla.com اکنون نشان دهنده‌ی این است که به تولید در سال 2022 نزدیک می‌شویم. به ویژه با توجه به اینکه این شرکت ابتدا باید چندین مانع بزرگی که بر سر راه دارد را کنار بزند، پس به نظر می رسد سال 2023 برای تحویل در نظر گرفته شده باشد.
ماسک در حین تماس، جمله‌‌ی آشنایی را تکرار کرد: «ساخت نمونه‌های اولیه آسان است، تولید انبوه سخت است». او بیان کرد که مهندسی کامل شده است و سایبرتراک امسال، وارد فاز بتا می شود. اما چندین عامل مهم وجود دارد که بر زمان بندی تأثیرگذار است.

این خودرو در یک تاسیسات جدید در تگزاس که هنوز در حال ساخت است، تولید خواهد شد و خط مونتاژ آن هم پس از آغاز تولید مدل به‌روزرسانی‌ شده Y، همانجا شروع خواهد شد. از جمله چالش‌هایی که تسلا با آن روبه‌رو است، حل کمبود فعلی تراشه است. مقامات شرکت بیان کردند که این مانع بر روی زمان تولید سایبرتراک و کامیون یدک‌کش نیمه تراکتور تأثیر خواهد گذاشت.

یکی دیگر از موانع تولید، دغدغه‌ی تولید کافی باتری های نسل بعدی 4680 است. توصیفات خود تسلا از چالش‌های این تولید این است که این باتری‌های نوید دهنده، یک عامل مهم در زمان‌بندی تولید هستند. با تمام فناوری‌هایی که در سخنرانی اوت ۲۰۲۱، «روز هوش مصنوعی» توضیح داده شد، به نظر می‌رسد که ممکن است اگر تراشه‌های در راه، کافی باشد، تولید با اجرای مجموعه ویژگی‌های «رانندگی خودکار کامل» همراه باشد.

ماسک اشاره کرده است که سایبرتراک تولیدی کوچک‌تر از نمونه اولیه خواهد بود و ابعاد کلیدی آن مطابقت نزدیکی با کابین سرنشینان فورد F-150 خواهد داشت و آن را با تونل‌های زیرزمینی ایجاد شده توسط شرکت Boring که برای کمک به وسایل نقلیه ساخته شده سازگار می‌کند تا زیر شهرهای شلوغ حرکت کنید.

سایبرتراک

هنوز هم باور اینکه این شرکت واقعاً قصد تولید چنین محصول زاویه‌‌داری را داشته باشد، سخت است اما امتیازنامه‌های طراحی ایالات متحده که در ماه جولای ثبت شد، طرحی را نشان می‌دهد که بسیار شبیه به نمونه اولیه سایبرتراک است. مشخص است که استایل و ویژگی‌های خاص آن، با توجه به گزارش‌های حاکی از بیش از یک میلیون واریزی قابل استرداد به خاطر سایبرتراک، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

با توجه به طراحی افراطی و همین اطلاعات کم در مورد محصول نهایی، حتی مقدار کمی از این اطلاعات هم، آن را دلفریب جلوه می‌دهد. هرچه که به تولید نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیشتری مشخص خواهد شد. در اینجا چیزهایی که تاکنون می دانیم را ارائه خواهیم داد.

رقبای سایبرتراک تسلا

شورولت سیلورادو الکتریکی، GMC هامر EV، فورد F-150 لایتنینگ، ریویان R1T

پیشرانه ها

تک موتوره، دیفرانسیل عقب؛ دو موتوره و سه موتوره با چهار چرخ محرک.

وضعیت فروش

اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس است. تخمین زده می شود که تحویل آن در اوایل سال 2023 اتفاق بیفتد.

تسلا تراک در سه نسخه متفاوت با یک، دو یا سه موتور عرضه خواهد شد. خروجی خاصی در مورد آن هنوز منتشر نشده است اما تسلا ارقام کلیدی عملکرد خودرو را طبق ارقام پایین منتشر کرده است.
قیمت:
تک موتوره: ۳۹۹۰۰ دلار
دو موتوره: ۴۹۹۰۰ دلار
سه موتوره: ۶۹۹۰۰ دلار

برد(مایل):
تک موتوره: بیشتر از ۲۵۰
دو موتوره: بیشتر از ۳۰۰
سه موتوره: بیشتر از ۵۰۰

۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت (ثانیه):
تک موتوره: کمتر از ۶.۵
دو موتوره: کمتر از ۴.۵
سه موتوره: کمتر از ۲.۹

تحمل یدک( بر اساس پوند-هر پوند معادل 453.7 گرم):
تک موتوره: بیشتر از ۷۵۰۰
دو موتوره: ۱۰,۰۰۰
سه موتوره: بیشتر از ۱۴,۰۰۰

ظرفیت باربری(پوند):
در هر سه مدل: ۳۵۰۰

برای تجربه فروش خودرو بدون اتلاف وقت صفحه فروش خودرو سوییچ را از دست ندهید.

مشخصات ظاهری

حال به بررسی مشخصات ظاهری تسلا سایبرتراک می‌پردازیم. ظاهر این این وانت برقی چیزی فراتر از یک فیلم علمی تخیلی است و از لحاظ ظاهری به دو بخش بیرونی و درونی تقسیم می‌شود که در زیر آن‌ها را توضیح داده ایم.

سایبرتراک

قسمت بیرونی

ظاهر آن مانند هواپیما، با استفاده از یک فولاد ضد زنگ با به اصطلاح اسکلت خارجی، طراحی شده است. ماسک، قدرت پانل های بدن این تراک را در مراسم افتتاحیه، روی استیج با استفاده از یک چکش بزرگ نشان داد. هر بار که چکش بزرگ بر روی پانل ها فرود می‌آمد، بر روی آن علامتی به جا نمی‌گذاشت. شیشه‌های به کار برده شده در آن نیز گفته شده است که بسیار سخت تر از آنچه که معمولا در صنعت استفاده می شود، است.

سایبرتراک تسلا یک بستر 6.5 فوتی با یک محفظه ذخیره سازی بزرگ و مخفی دارد. در پشتی در نمونه اولیه، مانند اکثر کامیون ها پایین می آید؛ ما امیدواریم که محصول نهایی مانند هوندا ریجلاین دارای یک در با لولای جانبی باشد. در عقب حداقل در نمونه اولیه، بسیار شسته و رفته است؛ چون می‌تواند به پایین بچرخد و پهن شود تا برای بارگیری یک موتورسیکلت، یک ماشین چمن زنی یا هر وسیله چرخ دار دیگری، به یک سطح شیب دار تبدیل شود.

این سایبرتراک فقط با یک فلز ساده که یادآور دلورین است، نشان داده شده و هنوز معلوم نیست که آیا این پیکاپ آینده‌دار قرار است در رنگ‌های مختلف عرضه شود یا خیر. در مورد تحمل یدک سایر تراک تردید وجود دارد. مشکل توانایی سایبرتراک برای این کار نیست، مسئله این است که این یدک کشی تا چه مدت می‌تواند به طول بیانجامد؛ آن هم به علت برد و شارژ مجدد این خودرو. تصور ما کاهش زمان یدک کشی به خاطر این دو مورد است.

قسمت درونی

فضای داخلی یک طراحی ساده‌گرا دارد اما حالت وحشیانه بیرونی را هم در خود جای داده است؛ با یک صفحه نمایش بزرگ و نمایان، مانند مدل های تولید فعلی. تصاویر تسلا همانطور که اکنون در مدل S وجود دارد، خبر از یک طوقه یا چیزی شبیه کنترل‌کننده‌ی بازی‌های ویدئویی به جای یک فرمان گرد می دهد.

تعداد دکمه‌ها و دستگیره‌ها کم است و به علت پایین بودن داشبورد، امکان دید گسترده فراهم است. در صفحه نمایش بزرگ آن که در جلو و وسط قرار دارد، احتمالاً بسیاری از عملکردهای خودرو از جمله کنترل آب و هوا و مسیریابی نشان داده خواهد داد.

دو نوع ترکیب برای صندلی‌ها وجود دارد؛ اولی پنج صندلی که دوتای آن در جلو واقع شده و یک کنسول بزرگ در وسط که محل ذخیره‌سازی وسایل است و دو عدد جالیوانی دارد. دومی هم به صورت شش صندلی با یک جایگاه در جلو می‌باشد. تصویر نشان دهنده‌ی یک شیشه در قسمت بالا است که مانند مدل X، به کابین حس باز بودن را منتقل می‌کند.

سیستم های امنیتی و کمک راننده

هیچ جزئیاتی در مورد سیستم های ایمنی منتشر نشده است، اما منطقی است که این فرض را داشته باشیم سایبرتراک، حداقل ویژگی‌های موجود در مدل 3، مدل S و مدل X را دارد. مدل‌های تسلای نام برده شده، به‌صورت استاندارد، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار ماندگاری در خط را دارد. با این حال، آنها مجهز به هشدار نقطه کور یا هشدار دنده عقب نیستند.

سایبرتراک
ویژگی‌های پیشرفته‌تر

قابلیت رانندگی خودکار کامل، با قیمت 10,000 دلار عرضه می شود. این وب‌سایت می‌گوید که «انتخاب رانندگی خودکار کامل، امروز، افزایش قیمت آن را در آینده تضمین می‌کند». ماه گذشته، تسلا طرح اشتراک جدیدی را برای بسته کمک راننده با 199 دلار به صورت ماهانه معرفی کرد.

این شرکت خودروساز، FSD را به‌عنوان «مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته‌تر کمک راننده» توصیف می‌کند که برای اجرا تحت نظارت فعال راننده طراحی شده است؛ از جمله: تغییر لاین خودکار، کمک پارک فعال، و چراغ راهنمایی و تشخیص علائم توقف.

برای اطلاع از قیمت روز خودرو صفحه قیمت خودرو صفر سوییچ را از دست ندهید.

کلام آخر

در کل اگر بخواهیم روشن و شفاف بیان کنیم، باید بگوییم با وجود نام این ویژگی، در حال حاضر هیچ خودروی خودرانی از نظر تجاری، موجود نیست. آنچه که از تسلا سایبرتراک چه از نظر ظاهر و چه از نظر امکانات تاکنون به دست ما رسیده، آن را افسانه‌ای جلوه داده است. باید تا پایان سال 2022 یا ابتدای 2023 صبر کرد تا ببینیم آیا رویاهایمان به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید

مزایای کوییک

خرابی سنسور اکسیژن

علت گاز نخوردن ماشین

معایب جک S5

ستپر موتور چیست

اتو هلد چیست