سال 2016 بود که اخباری در ارتباط با پروژه خودروی اپل که تحت عنوان پروژه تایتان شناخته می شود در رسانه ها منتشر شد. اخیرا گزارش های جدیدی در رسانه های خودرویی آمریکا منتشر شده که این شرکت کار خود را روی پروژه تایتان از نو شروع کرده و قصد دارد در سال 2024 از اولین خودروی خود رونمایی کند.

گزارش منتشر شده در رویترز ادعا می کند که اپل در حال کار روی پروژه ای به منظور ساخت یک خودروست که قابلیت های خودران خواهد داشت. علاوه بر این، در گزارش مذکور گفته شده که این غول فناوری قصد دارد از یک طراحی باتری جدید در خودروی خود استفاده کند که به میزان زیادی هزینه های باتری ها را کاهش داده و ظرفیت پیمایش الکتریکی خودرو را افزایش می دهد.

موضوع این که کدام شرکت وظیفه مونتاژ خودروی اپل را به عهده خواهد گرفت مشخص نیست، گرچه منابع نزدیک به شرکت گفته اند که اپل به احتمال زیاد برای پروژه خود یک شریک خودروساز خواهد داشت.

در طراحی و توسعه پروژه خودروی اپل گفته می شود که این شرکت شرکایی در زمینه تامین قطعات سیستم خودران داشته، ولی ممکن است از تکنولوژی های خود نیز در این زمینه استفاده کند. از ان جمله می توان به سنسورهای لیدار اشاره کرد که اپل برای استفاده در آیفون 12 پرو و آیپد پرو ساخته بود.

رویترز در گزارش خود ادعا کرده طراحی باتری اپل به صورت تک سلولی بوده و به گونه ای است که سلول های باتری را با هم تجمیع کرده و فضای داخل پک باتری را به میزان زیادی، از طریق حذف ماژول هایی که برای نگه داشتن سلول ها سر جای خود استفاده می شود افزایش می دهد. همچنین گفته شده که اپل در حال بررسی استفاده فسفات لیتیم آهن است که در مقایسه با باتری های لیتیم یونی گرمای کم تری تولید می کند.

نکته جالب این که رویترز در گزارش خود گفته این احتمال وجود دارد که اپل تصمیم به عدم طراحی و توسعه خودرو گرفته و به جای ان، فقط یک سیستم رانندگی خودکار طراحی نماید.