در حالی که از چند هفته پیش و با شدت گرفتن گسترش ویروس کرونا در کشور، شرایط جدید قرنطینه از سوی دولت اعلام شده و فعالیت بسیاری از مشاغل از جمله مراکز تعویض پلاک ممنوع بود، از امروز 18 اردیبهشت ماه و با توجه به کاهش تعداد شهرهای قرمز، ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که مشاغل سطح دو از جمله مراکز تعویض پلاک قادر خواهند بود با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.

از اواخر هفته پیش ۱۱ نقطه کشور به خاطر پایین رفتن آمار مبتلایان به کرونا فعالیت مشاغل سطح دو را بدون مشکل اعلام کردند. اکنون با آغاز هفته ستاد ملی کرونا خیلی از شهرهای کشور را کم خطر اعلام کرده و به این ترتیب مراکز تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت می توانند تا با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را از نو آغاز کنند.

از سوی دیگر کسانی که قصد تعویض پلاک دارند باید به صورت اینترنتی از مراکز شماره گذاری خودرو وقت بگیرند و سپس در زمان تعیین شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

باید توجه بکنید که حضور در مراکز شماره گذاری برای تعویض پلاک و یا انجام امور اداری دیگر، بدون تعیین وقت قبلی امکان پذیر نخواهد بود و حتماً باید برای دریافت خدمات از مراکز تعویض پلاک به صورت اینترنتی وقت رزرو کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد شروع فعالیت مراکز تعویض پلاک اشاره کنیم بحث تمدید خودکار وکالت نامه های تعویض پلاک می باشد. کسانی که به خاطر تعطیلی مراکز تعویض پلاک، موفق نشده اند تا تعویض پلاک و انتقال سند وسیله نقلیه خود را انجام دهند و به همین علت مدت زمان درج شده در وکالت تعویض پلاکشان به اتمام رسیده ، نیازی به تنظیم دوباره وکالت نامه ندارند و طبق قانون و اعلام پلیس، آن ها می توانند با همان وکالت نامه ها امور اداری خود را انجام دهند.