شرکت جیلی از نسل چهارم خودروی سدان امگرند که روی پلت فرم جدید BMA ساخته شده در نمایشگاه خودروی چنگدو رونمایی کرده است. جیلی امگرند در واقع محبوب ترین سدان بازار چین به مدت 9 سال پیاپی بوده و بیش از 3.25 میلیون دستگاه فروش داشته است. نسل جدید این خودرو این سدان ارزان قیمت را بسیار بهتر کرده و به یک طراحی مدرن و کابینی مملو از تکنولوژی مجهز می باشد.

امگرند یک برند مستقل بود که سال 2009 تاسیس شده و از سال 2014، این برند زیرمجموعه شرکت جیلی قرار گرفت. نسل جدید جیلی امگرند هم از نظر طراحی و هم از نظر تکنولوژی پیشرفت زیاد کرده و بزرگ تر و لوکس تر از همه مدل های قبلی به نظر می رسد.

در حالی که شکل کلی طراحی سه جعبه ای خودرو اندکی محافظه کارانه به نظر می رسد، ولی طراحی جلوپنجره و چراغ ها بسیار جذاب بوده و چراغ های عقب متصل ظاهری مدرن به خودرو بخشیده اند. جیلی می گوید امگرند جدید ضریب درگ شگفت انگیز 0.27 Cd داشته و مرکز ثقل آن پایین است.

داخل کابین، طراحی داشبورد به ظاهر الهام گرفته از هوندا سیویک می باشد و خطوط افقی به زیبایی دریچه های سیستم تهویه را به هم متصل کرده اند. به منظور تامین نظر مشتریان چینی، امگرند برخی ترکیب رنگ های جدید را به خودرو اضافه کرده است.

کابین جیلی امگرند

داخل کابین خودرو از یک صفحه کیلومتر 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی استفاده شده و خودرو از قابلیت دستیار صوتی هوشمند بهره می برد. از دیگر موارد قابل توجه می توان به سیستم تهویه مجهز به تصفیه کننده هوا، دوربین 540 درجه و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

این پلت فرم جدید علاوه بر افزایش فضای سرنشین و بار، لرزش ها و تکان های کابین را نیز کاهش داده و هندلینگ را بهتر کرده است.

زیر کاپوت، شاهد استفاده از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با 113 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور هستیم. خروجی های موتور به کمک یک گیربکس 5 دنده دستی یا سی وی تی به چرخ ها منتقل می شوند.

جیلی امگرند در کارخانه چانگ شینگ برای بازار داخلی چین مونتاژ می شود. این مدل قرار نیست وارد بازارهای اروپایی یا آمریکا شود. قیمت جیلی امگرند از 13 هزار و 454 دلار تا 14 هزار و 227 دلار برای مدل های مختلف، متفاوت است.