پس از گذشت ممنوعیت چندین ساله واردات خودرو به کشور این سوال پیش می آید که آیا در شرایط فعلی می توان خودروی لوکس وارداتی حتی در نسخه های صفر کیلومتر خریداری کرد؟

اغلب مردم عقیده دارند لوکس ترین خودروهای بازار ایران برند هایی مانند بنز، بی ام و، پورشه هستند. این در حالی است که در بین برند های مذکور یکی از گران ترین خودروها مربوط به لکسوس LX570 می باشد که در حال حاضر این خودرو با قیمت نزدیک به 8 میلیارد و 800 میلیون تومان گران ترین خودروی بازار کشور است.

در ادامه با سوییچ همراه باشید تا لوکس ترین خودروهای موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

لکسوس  LX570

لکسوس  LX570

لکسوس LX570 یکی از گران ترین خودروهای موجود در بازار کشور می باشد. اگرچه مدل آن مربوط به سال 2013 است، با این حال یکی از خودروهای لوکس بازار محسوب می شود. لکسوس LX570 دارای موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر می باشد که در 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به دلیل داشتن چنین پیشرانه قدرتمندی به طور طبیعی بالا است و نزدیک به 16 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می کند. با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای لوکس بالای 2500 سی سی مدل LX570 تنها در نسخه های 2012 و 2013 وارد ایران شد.

این خودرو در حال حاضر با قیمت نزدیک به 8 میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. لکسوس LX570 دارای امکاناتی مانند سنسور نور و باران، سیستم پخش Mark Levinson با 19 اسپیکر، مانیتور 3.5 اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و تریم چوب می باشد.

مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز E200 مدل 2018 را می توان پس از لکسوس به عنوان گران ترین خودروی بازار معرفی کرد. مدل های صفر کیلومتر این خودرو در حال حاضر در بازار یافت می شود که با قیمت حدود 6 میلیارد تومان مورد معامله قرار می گیرد. E200 دارای موتور 2 لیتری می باشد که توانایی تولید 184 اسب بخار را دارد.

شتاب صفر تا صد این خودرو 7.9 ثانیه می باشد و از امکانات رفاهی این خودرو می توان به سیستم صوتی هارمن کاردن، مانیتور لمسی 5.7 اینچ جلو و 7 اینچی برای سرنشینان عقب، سیستم اکو دیسپلی، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سیستم تهویه دوال اشاره کرد.

ولوو XC90

ولوو XC90 اینسکریپشن

XC90 یکی از شاسی بلند های لوکس و پرطرفدار کمپانی ولوو می باشد که مدل 2017 این خودرو در بازار ایران هم موجود است. قیمت این خودرو در بازار در نسخه های صفر کیلومتر 7 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام شده و در نسخه های کارکرده آن را می توان با قیمت حدود 5 میلیارد و 100 میلیون تومان خریداری کرد. این خودرو مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که شتاب صفر تا صد آن 6.9 ثانیه اعلام شده است.

این شاسی بلند لوکس در سه تیپ مومنتوم، آر دیزاین و اینسکریپشن وارد بازار شده است که اینسکریپشن نسخه فول آن است. از تفاوت های این نسخه با مدل های دیگر می توان به به خروجی اگزوز 4 تایی و جلوپنجره کرومی اشاره کرد. استفاده همزمان توربوشارژ و سوپرشارژ در این خودرو موجب می شود که شتاب گیری آن بسیار سریع باشد.

ولوو XC90 اینسکریپشن دارای امکاناتی مانند 4 حالت رانندگی، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه ‌ای 1400 واتی Bowers & Wilkins با 19 اسپیکر، مانیتور 12 اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه هوشمند، صندلی راننده 12 حالته برقی، گرمکن صندلی جلو و عقب، چرم صندلی ناپا و… می باشد.

بی ام و سری 7

بی ام و LI730

به طور کلی بازار خودروهای لوکس ایران اغلب در دست محصولات آلمانی و ژاپنی است. در حال حاضر بی ام و LI730 را در بازار می توان با قیمت حدود 5 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 6 میلیارد تومان خریداری کرد. این خودرو دارای موتور 2 لیتری است که توان تولید 258 اسب بخار را دارد. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا صد این خودروی سدان 6.3 ثانیه می باشد.

بی ام و سری 7 در عین لوکس بودن شتاب بسیار عالی هم دارد، از امکانات بی ام و LI730 می توان به سیستم صوتی هارمن کاردن با 16 اسپیکر، مانیتور لمسی 10.2 اینچی با کنترلر، سیستم تشخیص حرکات دست، مانیتور و تبلت برای ردیف عقب، چراغ جلو لیزری، نورپردازی داخلی، سیستم تعلیق هوشمند، ریموت لمسی، فرمان ‌پذیری چرخ‌ های عقب و… اشاره کرد.

لکسوس RX 200 توربو اف اسپرت

لوکس ترین خودروهای بازار

لکسوس RX پس از LX570 در بین خودروهای شاسی بلند یکی از محصولات لوکس بازار محسوب می شود. این خودرو مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو می باشد که شتاب صفر تا صد آن 9.5 ثانیه اعلام شده است. در حال حاضر لکسوس RX 200 توربو fsport را در نمونه های صفر کیلومتر می توان با قیمت حدود 7 میلیارد و 300 میلیون تومان خریداری کرد.

این محصول دارای امکاناتی نظیر کروز کنترل هوشمند، 4 حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند، سنسور نور و باران، رادار تغییر لاین و تصادف جلو، روکش چرم اف اسپرت، سیستم صوتی پایونیر با 12 اسپیکر، مانیتور 12.3 اینچی، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده 8 حالت برقی، شارژر وایرلس و ساعت آنالوگ می باشد.

پورشه کاین S

لوکس ترین خودروهای بازار

کاین S یکی از موفق ترین شاسی بلند های کمپانی پورشه محسوب می شود که این خودرو در نسخه های مختلف وارد بازار ایران شده است و گرانترین نسخه ها مربوط به کاین S و GTS می باشد. هم اکنون پورشه کاین S در بازار با قیمت نزدیک به 4 میلیارد تومان خرید و فروش می شود. این محصول مجهز به موتور 4.8 لیتری 8 سیلندر می باشد که توان تولید 400 اسب بخار را دارد و شتاب صفر تا صد آن نزدیک به 6 ثانیه اعلام شده است.

این خودرو دارای امکانات رفاهی نظیر کروز کنترل هوشمند، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و تغییر لاین، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی حرفه‌ ای Burmester یا BOSE با 10 اسپیکر، مانیتور لمسی 7 اینچ، قطب ‌نما، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده و سرنشین جلو 12 حالت برقی و… می باشد.

نظر شما در مورد این خودروها چیست؟