روز گذشته، اولین دستگاه رنج رور تولید شده در دوران کرونا که با رعایت قوانین و مقررات فاصله گذاری اجتماعی در کارخانه همراه است، از خط تولید جگوار لندرور در سولیهول خارج شد.

شرکت برای بازگشایی خط تولید مقررات فاصله گذاری اجتماعی سخت گیرانه ای طراحی کرده و نکات بهداشتی نیز به شدت رعایت می‌شود. موارد مرتبط با بررسی سلامتی کارکنان، مهندسان و کارگران نیز به صورت منظم اجرا می‌گردد. به لطف این مدیریت قدرتمند اوضاع است که مدیران شرکت موفق شده‌اند بعد از تعطیلی ابتدایی اجباری به خاطر بحران کرونا، دوباره فعالیت کارخانه را از سر بگیرند.

از جمله اقدامات ایمنی انجام شده می‌توان به بررسی دمای بدن با دوربین‌های حرارتی، حفظ فاصله 2 متری بین کارکنان تا جای ممکن، استفاده از تجهیزات محافظی مانند ماسک صورت ساخت خود شرکت، استفاده از سیستم‌های یک طرفه و تمیزکاری بیشتر محیط اشاره کرد.

گرنت مک فرسون، از مدیران اجرایی جگوار لندرور در این باره گفته:

دیدن خروج اولین رنج رور از خط تولید، لحظه‌ای بسیار خاص برای جگوار لندرور بود، برای همه کسانی که داخل شرکت و همچنین در زنجیره تأمین ما کار می‌کنند. این به معنی پایان تعطیلی موقت ما و شروع بازگشت به شرایط عادی می‌باشد. ولی بدون شک، این شرایط عادی جدید مثل قبل نیست. مردم سختی‌های زیادی خواهند داشت، از داشتن نگرانی‌های بهداشتی گرفته تا خوشحالی ناشی از بازگشت به کار و دیدن دوباره همکاران! صحت و سلامتی کارکنان اولویت و تمرکز اصلی ما در پروسه‌ای بوده که ما را به اینجا رسانده است. طی ماه‌های آینده، ما به عنوان یک تیم تلاش خواهیم کرد تا ایمن بمانیم، با هم مهربان باشیم و سلامتی خود را حفظ کنیم.

این خودروساز بریتانیایی همچنین خط تولید انواع مدل‌های جگوار و لندرور را در دو کارخانه نیترا در اسلواکی و گراتس در اتریش را نیز از این هفته شروع کرده است. هفته پیش، خط تولید پیشرانه در ولورهمپتون انگلیس نیز کار خود را شروع کرد و نهایتاً، خط تولید Halewood در انگلیس نیز قرار است از 8 ژوئن شروع به کار کند.