خودروی رنج رور به عنوان یک مدل خاص در بازار ترکیبی از حس لوکس بودن و توانایی‌های بالای آفرود ارائه می‌دهد و هم اکنون، شرکت در حال طراحی نسل جدیدی از آن می‌باشد. به گزارش مجله خودرو بریتانیا، نسل جدید رنج رور مدل 2022 قرار است روی پلت فرم جدید شرکت به نام MLA ساخته شود. این پلت فرم جدید به گونه‌ای طراحی شده که امکان ساخت خودروهای احتراق داخلی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی روی آن وجود دارد.

این مجله در مطلبی که اخیراً منتشر کرده مدعی شده که شرکت لندرور پیشرانه‌های مختلفی قصد دارد روی نسل جدید رنج رور مدل 2022 ارائه نماید. در گزارش مذکور خیلی به جزئیات اشاره نشده، ولی گفته می‌شود که تمام خانواده پیشرانه‌های این خودرو الکتریکی سازی شده و شامل موتورهای دیزلی، یک شش سیلندر خطی و یک هشت سیلندر خورجینی خواهد بود. ما همچنین می‌توانیم انتظار حداقل یک مدل پلاگین هیبریدی و یک مدل الکتریکی نیز داشته باشیم که مدل تمام الکتریکی از یک پک باتری 90 کیلووات ساعتی و موتورهای الکتریکی که به صورت مشترک با بی ام و طراحی شده‌اند استفاده می‌کند.

همان طور که اشاره شده، در گزارش مذکور جزئیات زیادی وجود ندارد، ولی قبلاً شرکت جگوار لندرور گفته بود که مدل‌های پلاگین هیبریدی آینده شرکت از یک پک باتری 13.1 کیلووات ساعتی استفاده کرده و ظرفیت پیمایش الکتریکی معادل 50 کیلومتری دارند. شرکت جگوار لندرور همچنین همان زمان اعلام کرده بود که مدل‌های الکتریکی رنج رور به یک پک باتری 90.2 کیلووات ساعتی مجهز بوده و ظرفیت پیمایش آن‌ها برابر با 470 کیلومتر خواهد بود.

رنج رور ولار

از نظر طراحی ظاهری، نباید منتظر تغییرات خیلی زیادی باشیم. قبلاً ماسیمو فراسکلا، مدیر هنری لندرور در این مورد گفته بود: «طراحی یک رنج رور جدید فشارهای خاص خود را دارد. کاملاً مشخص است که رنج رور چقدر برای برند ماه مهم می‌باشد.» برخلاف این موضوع، ولی اشاره کرده که طراحی رنج رور الکتریکی استرس کم‌تری برای تیم وی در مقایسه با طراحی نسل جدید دیفندر دارد. به اعتقاد فراسکلا، چون رنج رور الکتریکی باید یک طراحی تکاملی داشته باشد و به واقع مسیر طراحی آن مشخص است، شرکت کار راحت‌تری برای طراحی ظاهری آن خواهد داشت.

این بدین معنا می‌باشد که رنج رور مدل 2022 از یک طراحی ظاهری تکاملی برخوردار بوده و به احتمال زیاد از برخی المان‌های طراحی رنج رور ولار که جایزه بهترین طراحی خودرو سال 2018 را کسب کرده بود استفاده خواهد کرد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، نسل بعدی رنج رور به احتمال زیاد از مواردی مانند طراحی بدنه شیک‌تر، دستگیره درهای تاشو برقی و چراغ‌های باریک‌تر افقی می‌تواند بهره ببرد.