سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی شهر تهران دیروز در مصاحبه ای با رسانه ها گفته که ریزش قیمت دلار که از حدودا یک ماه پیش شروع شد، سبب شده تا شاهد افت شدید و ادامه دار قیمت ها در بازار خودرو باشیم. وی در بخشی از صحبت خود به این مسئله اشاره کرده که بازار خودرو به تبعیت از بازار ارز روندی کاهشی دارد.

وی با اشاره به تعطیلی ۲ هفته ای اخیر به علت بحران کرونا در بازار خودرو و تغییرات قیمتی در این بازار گفته که هنوز معلوم نیست که روند قیمت ها کاهشی باشد یا افزایشی و فعلا منتظریم تا قیمت ها در بازار اعلام شود. طبق اعلام موتمنی، بازار خودرو ۲ هفته تعطیل بود و فقط قیمت‌ها در اینترنت اعلام می‌شد و فروشندگان خودرو قیمت ها را در بازار رصد می‌کردند.

موتمنی همچنین در مورد آینده قیمت خودرو در بازار گفته که باید ببینیم نوسانات قیمت ارز چه مقدار است، در حال حاضر بین قیمت خودرو و قیمت ارز، ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد. در واقع هنگامی که قیمت دلار کاهش یافت، قیمت خودرو نیز سیری نزولی پیدا کرد.

او همچنین در صحبت های خود گفته که در هفته‌های اخیر قیمت خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی بین ۲۰ تا ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است. موتمنی پیش ‌بینی می کند طی هفته‌های آینده هم این کاهش قیمت بیشتر شود، ولی باید منتظر معاملات واقعی بمانیم تا قیمت های واقعی مشخص شود.

طبق ادعای رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، طبق قیمت های اعلامی در فضای مجازی، قیمت خودرو در بازار آزاد روند کاهشی داشته و به قیمت های کارخانه ای نزدیک شده است.

نظر شما در مورد این بحث چیست؟ آیا کاهش قیمت خودرو در بازار کشورمان کماکان ادامه دار خواهد بود یا نه؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.