مانی خوشبین را احتمالاً می‌شناسید، کارآفرین و فعال صنعت املاک در آمریکا که از قضا شدیداً ماشین باز هم هست. جالب است بدانید 0.44 درصد تمام بوگاتی ویرون های ساخته شده که 2 دستگاه از کل 450 دستگاه تولیدی این ابرخودرو است متعلق به این فرد می‌باشد. اگر قبلاً برخی از ویدیوهای او را دیده باشید، او بدون نگرانی در مورد افزایش کارکرد ابرخودروهای خود و هزینه‌های نگهداری آن‌ها با تک تک مدل‌های کلکسیون خود رانندگی می‌کند. وی علاقه شدیدی به مرسدس SLR مک لارن داشته و هم کانون در گاراژ وی 5 دستگاه از این خودرو را می‌توانید بیابید، ولی جدیدترین ویدیوی او در مورد یکی از دو دستگاه بوگاتی ویرون کلکسیونش می‌باشد.

خودرویی که قیمتش بالای یک میلیون دلار است همیشه هزینه‌های نگهداری بالایی خواهد داشت، ولی به نظر شما نگهداری و مالکیت یک دستگاه بوگاتی ویرون چقدر می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد؟ مانی می‌گوید بوگاتی پیشنهاد کرده همه ساله یک بار تمامی روغن‌ها و مایعات خودرو عوض شود و از آن جایی که تعویض همه این‌ها کار سخت و زمان بری است، هزینه آن چیزی حدود 25 هزار دلار می‌شود.

جالب است بدانید بوگاتی ویرون 16 نقطه برای تخلیه انواع روغن‌ها و مایعات دارد که در مقایسه با تمام ابرخودروهای دیگر بسیار بیشتر است. این نقاط معمولاً به راحتی در دسترس نیستند و برای رسیدن به آن‌ها، مکانیک باید چرخ‌ها و سیستم ترمز عقب را باز کرده، شلنگ‌های گلگیرهای عقب و نهایتاً شلنگ‌های موجود در قسمت عقب خود را باز کند.

بوگاتی ویرون مانی خوشبین
بوگاتی ویرون منصوری مانی خوشبین

بحث چرخ‌ها که شد، بوگاتی به تمام مالکان ویرون توصیه می‌کند هر چند سال یک بار تمام چرخ‌ها را عوض کنند که هزینه هر بار این کار برابر با 38 هزار دلار خواهد بود. خود رینگ‌ها را باید هر 16 هزار کیلومتر به قیمت 50 هزار دلار عوض کنید. با یک حساب سرانگشتی ساده می‌بینیم که هزینه نگهداری بوگاتی ویرون در چند سال حدوداً 100 هزار دلار می‌شود.

مانی دو دستگاه ویرون و یک دستگاه شیرون در گاراژ خود دارد که هزینه‌های نگهداری آن‌ها را بسیار افزایش می‌دهد، ولی جالب است بدانید تعویض تایرهای بوگاتی شیرون فقط 8 هزار دلار برای وی هزینه دارد. مانی خوشبین می‌گوید ممکن است در آینده ویرون تیونینگ منصوری خود را به منظور جا باز کردن برای یک ابرخودروی خاص‌تر بفروشد. بعدها به کلکسیون مانی خوشبین خودروهایی مانند مرسدس آ ام گ One، مک لارن اسپیدتیل، فورد جی تی، پورشه 935 و کوئنیگزگ جسکو قرار است اضافه شوند.

هزینه‌های نگهداری وحشتناک یک ویرون نخستین بار سال پیش و با انتشار یک فاکتور در اینترنت که نشان می‌داد قیمت هر توربوشارژر این خودرو 6400 دلار و هزینه تعویض یک جفت توربوشارژر حدوداً 9 هزار دلار می‌شود آشکار شد. قیمت هر خنک کننده موتور 9 هزار دلار بوده و هزینه تعویض یک جفت آن‌ها 2 هزار دلار می‌باشد. متعلقات میل لنگ هر یک حدوداً 800 دلار قیمت دارد، ولی مالک این خودرو برای تعمیر اساسی موتور و تعویض این موارد باید حدوداً 21 هزار دلار هزینه کند.

گران قیمت‌ترین قطعه این خودرو چیست؟ باک این ابرخودرو 20 هزار دلار قیمت داشته و برای تعویض آن باید 22 هزار دلار دیگر بپردازید.