امروز تصاویری جاسوسی منتشر شده است که یک شاسی بلند هفت سرنشین جدید را نشان می‌دهد که توسط شرکت فورد در چین در حال آزمایش است. این شاسی بلند جدید هفت سرنشین جدید فورد ویژه بازار چین طراحی خواهد شد و در حال حاضر، اطلاعات و جزئیات بسیار اندکی از آن وجود دارد.

هنوز مشخص نیست این خودرو روی چه پلت فرمی ساخته شده، ولی از تصاویری که از زیر خودرو نیز حتی منتشر شده می‌توان حدس زد که با یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو سر و کار داریم. البته به احتمال بسیار زیاد، آپشن دو دیفرانسیل هم برای این شاسی بلند هفت سرنشین جدید فورد ارائه خواهد شد. وب سایت Autohome چین که نخستین بار این تصاویر را منتشر کرده می‌گوید این شاسی بلند جدید فورد توسط جوینت ونچر جیانگ لینگ – فورد قرار است مونتاژ شود.

در بخش جلوی خودرو تنها چیزی که بسیار به چشم می زند یک جلوپنجره بزرگ با طراحی توری شکل است. در بخش پایینی سپر جلو همچنین جلوپنجره دوم خودرو را در کنار یک جفت دریچه ورودی هوا می‌توانیم ببینیم. چراغ‌های جلو نیز از یک طراحی تیز و خشن برخوردار هستند و جالب این که چراغ‌های راهنما از چراغ‌های جلو جدا شده‌اند. به دلیل پوشش استتاری سنگین مشکی رنگ روی بدنه چیز زیادی را نمی‌توان در مورد طراحی کناره‌ها و عقب خودرو متوجه شد.

موتور شاسی بلند هفت سرنشین جدید فورد

داخل کابین، این شاسی بلند هفت سرنشین جدید فورد به یک دکمه دنده روتوری بزرگ و همچنین فرمانی بسیار شبیه به آن چه روی تراک فورد رنجر دیده‌ایم مجهز شده است. در قسمت بالای کنسول مرکزی خودرو به نظر شرکت یک پد شارژ بی سیم تلفن همراه نصب کرده است.

به لطف تصویر منتشر شده از زیر خودرو، می‌توان متوجه سیستم تعلیق چند میله‌ای خودرو و همچنین نصب تایر زاپاس در این بخش شد. تصاویر منتشر شده از محفظه موتور یک پیشرانه چهار سیلندر را نشان می‌دهند که به صورت افقی نصب شده است. در گزارش مذکور گفته شده این پیشرانه 2 لیتری بوده و به یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز شده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از این هستند که فورد احتمال دارد شاسی بلند جدید خود را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ویژه بازار کشور چین رونمایی کند.