آیا چند سال پیش که با رونمایی از بوگاتی ویرون همه در مورد خروجی‌های پیشرانه آن با آب و تاب صحبت می‌کردند را به یاد دارید؟ امروز در بازار خودروهای دیگری وجود دارند که همان میزان خروجی‌ها را البته با قیمتی بسیار کم‌تر در اختیار ما قرار می‌دهند. یکی از آن‌ها شاسی بلند رضوانی تانک مدل 2020 می‌باشد که سطح انتظارات مردم از یک خودروی شاسی بلند را به معنای واقعی کلمه بالاتر برده است.

این خودرو که قرار است سه روز دیگر در هفته خودروی مونتری رونمایی شود، در سه تیپ مختلف به فروش خواهد رسید. ارزان‌ترین تیپ آن با قیمت 155 هزار دلار به یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری با 285 اسب بخار قدرت مجهز است، ولی در صورت تمایل می‌توانید آن را با یک موتور 6.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی 500 اسب بخاری یا یک موتور 3 لیتری دیزلی 285 اسب بخاری نیز سفارش بدهید.

کابین رضوانی تانک 2020

دو تیپ دیگری رضوانی تانک 2020 به پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار قرض گرفته شده از دوج دیمون مجهز هستند. این موتور با 1000 اسب بخار قدرت و 1180 نیوتن متر گشتاور خروجی‌های فوق العاده ای را در اختیار رضوانی تانک میلیتاری ادیشن با قیمت پایه 295 هزار دلار و رضوانی تانک ایکس با قیمت پایه 349 هزار دلاری قرار می‌دهد.

در مقایسه با مدل فعلی، طراحی ظاهری و بدنه رضوانی تانک 2020 اندکی به روز شده است. کابین بسیار کاربرپسند بوده و هر چقدر بخواهید می‌توانید با روکش چرم صندلی‌های مختلف، دوخت‌های متفاوت و رنگ‌های صفحه کیلومتر و داشبوردها و بسیار موارد دیگر آن را سفارشی سازی بکنید. درست در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش 7.9 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی جای گرفته که از اپل کارپلی، نقشه گوگل، پاندورا و چند اپلیکیشن دیگر پشتیبانی می‌کند. رضوانی می‌گوید طراحی صفحه نمایش به گونه‌ای است که از نظر ایمنی خطری برای راننده حین کار با آن ایجاد نمی‌شود.

رضوانی تانک میلیتاری ادیشن با تجهیزاتی مانند دوربین حرارتی دید در شب، بدنه مقاوم در برابر گلوله، تایرهای ران فلت در سطح خودروهای نظامی، محافظ ضد انفجار در کف خودرو، رادیاتور ضد ضربه، باک سوخت مقاوم در برابر سوراخ شدن، سیستم تعلیق تقویت شده و سپرهایی ویژه به معنای واقعی کلمه خودرویی مناسب برای آخرالزمان است. این خودرو همچنین به مواردی مانند دستگیره درهای الکتریکی سازی شده، سیستم دودزا، آژیر و چراغ‌های هشدار، سیستم اینترکام، ماسک گاز، سیستم محافظ در برابر بمب‌های الکترومغناطیسی، بسته کمک‌های اولیه و بسیار موارد دیگر مجهز می‌باشد.

فریس رضوانی، مدیر عامل شرکت رضوانی موتورز در مصاحبه‌ای در مورد تانک جدید گفته: «ما در طراحی نسل جدید تانک می‌خواستیم این خودرو علاوه بر داشتن ظاهری اسپرت و زیبا، کیفیت سواری و سیستم تعلیق بهتری نیز داشته باشد. داشتن کابین لوکس، موتوری با بالای هزار اسب بخار قدرت و در کل خودرویی ضد گلوله که بتوان از آن به عنوان خودرویی برای رانندگی روزانه و شهری استفاده کرد هدف مهم ما در طراحی نسل جدید این خودرو بوده است. نسل جدید رضوانی تانک بدون شک سرسخت‌ترین و قوی‌ترین شاسی بلند تولیدی دنیا می‌باشد.»