برای همه کاملاً واضح است که مرسدس بنز G کلاس یک خودرو کم مصرف نیست. مثلاً دو مدل G500 و G63 این خودرو در حالت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 16.8 لیتر بنزین مصرف می‌کنند. ظاهراً در آینده این موضوع قرار است تغییر کند و آن طور که ساشا پالنبرگ، مدیر تحول دیجیتال دایملر به نقل از رئیس خود، اولا کالنیوس گفته، شرکت قصد دارد در آینده مرسدس بنز G کلاس الکتریکی را روانه بازار کند.

این خبر جالب را کالنیوس در کنگره اتومبیل برلین اعلام کرده است. این مدیر ارشد سوئدی شرکت دایملر اعتراف کرده که قبلاً در مرسدس بنز بحث‌هایی در مورد حذف مرسدس بنز G کلاس از خط تولید بوده، ولی اکنون به اعتقاد وی با توجه به جایگاه بسیار خوب این شاسی بلند نزد مردم، جی کلاس آخرین خودرویی می‌تواند باشد که شرکت می‌خواهد تولید آن را متوقف کند.

پیشرانه مرسدس بنز G کلاس الکتریکی

جی کلاس هم اکنون یکی از گران‌ترین مدل‌ها در خانواده محصولات مرسدس بنز بوده و بر کسی پوشیده نیست که نسخه الکتریکی آن می‌تواند گران‌تر هم باشد. به احتمال زیاد این خودرو تحت برند EQ فروخته خواهد شد که طی دهه آینده میلادی قطعاً از آن‌ها بسیار خواهیم شنید. در میان محصولات این برند الکتریکی مدل پرچم دار EQS وجود دارد که قرار است نقش S کلاس مدل‌های الکتریکی مرسدس بنز را بازی کند. بارها تصاویر جاسوسی نمونه‌های تستی این خودرو را دیده‌ایم و اخیراً نیز یک مدل کانسپت از آن توسط مرسدس رونمایی شد.

جالب است بدانید قبلاً شرکت اتریشی Kreisel Electric به سفارش آرنولد شوارتزنگر، با حذف موتور بنزینی و استفاده از پیشرانه الکتریکی، یک مرسدس بنز G کلاس الکتریکی ساخته بود. جی کلاس الکتریکی مذکور صفر تا صد را در 5.6 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 183 کیلومتر بر ساعت دارد. به لطف دو پک باتری که روی هم رفته 80 کیلووات ساعت ظرفیت دارند، این خودرو با یک بار شارژ قادر است تا 300 کیلومتر مسافت را طی کند.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی مرسدس بنز می‌خواهد از نسخه الکتریکی جی کلاس رونمایی کند. بدون شک شما هم مثل ما بسیار خوشحال هستید که این خودروی آفرود افسانه‌ای آینده‌ای در دنیای خودروهای الکتریکی خواهد داشت.