سال پیش جیم لنتز، مدیرعامل تویوتا آمریکای شمالی در صحبت‌هایی گفته بود که شرکت به دقت در حال بررسی سگمنت هایی که در آن نماینده دارد است تا صرفاً در سگمنت های پرسود حضور و محصولات شرکت ارزش استراتژیک داشته باشند. نتایج این بررسی تویوتا هنوز عمومی نشده، ولی خیلی از منابع اعتقاد دارند شرکت تویوتا قصد حذف برخی از مدل‌های کم فروش خود را دارد. با در نظر گرفتن همه این موارد، امروز اخبار منتشر شده که فروش تویوتا لندکروزر به احتمال زیاد، حداقل در آمریکا متوقف خواهد شد.

هنوز چیزی رسمی نشده، ولی یکی از خبرنگارهای موتور ترند در اکانت اینستاگرام خود گفته که فروش لندکروزر در آمریکا بعد از مدل سال 2022 قرار است متوقف شود. تویوتا در پاسخ به سؤال وب سایت جالوپنیک با انتشار بیانیه‌ای گفته:

لندکروزر یک نماد جهانی بوده که نشان از دوام، کیفیت و قابلیت‌های بالای تویوتا دارد. گرچه ما نمی‌توانیم در مورد محصولات آینده در حال حاضر صحبت کنیم، ولی می‌توانیم تأیید کنیم که هنوز تصمیمی در مورد توقف فروش لندکروزر در آمریکا اتخاذ نشده است.

تویوتا لندکروزر Heritage Edition

طبق این بیانیه قطعاً لندکروزر به این زودی‌ها از بازار آمریکا خارج نخواهد شد. در کل، درک این که چرا تویوتا می‌خواهد شاسی بلند لوکس آفرودی خود را از بازار آمریکا خارج کند کار سختی نیست.

طبق آمار منتشر شده توسط وب سایت CarSalesBase، تویوتا سال پیش در آمریکا 3235 دستگاه لندکروزر فروخته و تا ماه جولای سال جاری میلادی، کل فروش این شاسی بلند آفرود 1877 دستگاه بوده است. با توجه به قیمت پایه 85 هزار دلاری لندکروزر، چنین فروش پایینی نباید کسی را متعجب کند. تویوتا لندکروزر هم اکنون تقریباً 35 هزار دلار گران‌تر از سکویا می‌باشد.

اوضاع وقتی پیچیده می‌شود که بدانید قیمت پایه لکسوس LX 570 از 86 هزار دلار شروع می‌شود. در حالی که این خودرو تقریباً مشابه لندکروزر است، لکسوس موفق شده تعداد 4753 دستگاه از آن را بفروشد.

با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد بین این دو مدل، موفق‌ترین آن‌ها از نظر میزان فروش در بازار آمریکا خواهد ماند. در این میان، شانس لکسوس LX 570 برای ادامه حضور در بازار این کشور بسیار بیشتر است.