سید جواد سلیمانی، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا امروز در مصاحبه ای با رسانه ها خبر از آغاز پروژه تولید شاسی بلند آفرود سایپا داده و گفته که این پروژه به منظور ادامه برنامه تحول خانواده محصولات سایپا و طبق برنامه ریزی های انجام شده صورت گرفته و قرار است طبق برنامه، سال آینده این خودروی آفرود به تولید انبوه رسیده و وارد بازار شود.

مدیرعامل سایپا با تاکید بر استمرار و ادامه برنامه تحول خانواده محصولات سایپا، گفته که پس از توقف عرضه و خروج پراید از خط تولید، شرکت خودروسازی سایپا با رونمایی از مدل فیس ‌لیفت دو محصول خود شامل کوییک و ساینا و خودروی جدید شاهین در سال جاری گام بعدی تحول در سبد محصولات خود را برداشته است.

وی همچنین می گوید در سال آینده نیز علاوه بر تولید و عرضه یک محصول دیگر روی پلتفرم SP100 که نخستین کراس اور ایرانی به حساب می آید، تولید انبوه و عرضه یک خودرو جدید شاسی بلند نیز در دستور کار شرکت سایپا قرار گرفته است.

طبق اعلام سلیمانی، از نیمه دوم امسال تا پایان سال آتی با ورود محصولاتی جدید شامل ساینا اس، کوییک اس، شاهین، کراس ‌اور پلتفرم SP100 و شاسی بلند آفرود سایپا، تحولی بزرگ در خانواده محصولات شرکت سایپا ایجاد شده و تصویر ذهنی مردم و جامعه نسبت به سایپا تغییر خواهد کرد.

جواد سلیمانی در بخشی از صحبت های خود گفته:

ایجاد تغییر و تحول اساسی در سیاست های سایپا، در سخت‌ترین دوران صنعت خودرو که تحریم‌های آمریکا، مشکلات اقتصادی داخلی و بحران ویروس کرونا به وجود آورده، نشانه‌ای واضح و مبرهن از توانمندی مدیریتی و تعهد و تخصص مهندسان و کارکنان صنعت خودروی ایران و شرکت سایپا است.

مدیرعامل سایپا همچنین در مورد شاسی ‌بلند آفرود سایپا هم گفته که این محصول اولین خودروی شاسی بلند بومی سازی شده در داخل ایران خواهد بود، دو دیفرانسیل بوده و اتاق و شاسی آن جداست که این موضوع قابلیت، قدرت و کیفیت قابل ملاحظه‌ای به خودرو می‌بخشد و آن را به یک مدل آفرودی و سرسخت تبدیل می‌کند. با ورود این شاسی بلند آفرود سایپا به بازار، صنعت خودرو ایران پس از سال‌ها شاهد تولید یک خودرو متفاوت در داخل کشور خواهد بود.

سلیمانی همچنین در انتهای صحبت های خود گفته که جزئیات و اطلاعات بیشتری از این شاسی بلند جدید در روزهای آینده و همزمان با رونمایی از این محصول در اختیار رسانه‌ها و مردم ایران قرار خواهد گرفت.