در حالی که روز به روز به رونمایی رسمی نسل جدید دیفندر نزدیک می‌شویم، تصاویر تیزر بیشتری از سوی لندرور از این خودرو منتشر می‌شوند. این بار البته خبری از تصاویر تیزر نیست و یک گالری عکس جذاب از تست‌های سخت نمونه اولیه این خودرو در آفریقا امروز توسط شرکت منتشر شده است. با همکاری سازمان غیرانتفاعی Tusk Trust، این شاسی بلند جدید بریتانیایی در پارک حفاظت شده 14 هزار هکتاری بورانا در کشور کنیا، طی مأموریت‌های مختلفی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

لندرور دیفندر 2020

از ردیابی شیرهای مجهز به چیپ های رادیویی تا انتقال تجهیزات به پایگاه‌هایی در مناطق صعب العبور، نمونه اولیه نسل جدید دیفندر وظایف بسیار سخت داشته و چالش‌هایی دشوار را پشت سر گذاشته است. مهندسان لندرور منیفولد ورودی هوای ویژه‌ای روی این خودرو نصب کرده بودند و پوشش‌های استتاری روی آن به گونه‌ای طراحی شده بود تا با طبیعت کنیا هم خوانی داشته باشد.

در پارک محافظت شده بورانا همه چیز از رودخانه و دلتاهای جذاب تا جنگل‌های پر درخت وجود دارد، ولی شاسی بلند جدید دیفندر کاملاً موفق شده از پس چالش‌های مختلف این پارک بربیاید. لندرور دیفندر هر ایرادی هم که داشته باشد، تقریباً همه در مورد توانایی‌های آفرود بالای آن اتفاق نظر دارند.

تقریباً دو سال و نیم از زمانی که آخرین دستگاه لندرور دیفندر از خط تولید سولیهول خارج شد می‌گذرد و اکنون ما تنها چند ماه تا ورود جانشین آن به بازار فاصله داریم. به احتمال زیاد، شرکت لندرور شهریور امسال از نسل جدید دیفندر رونمایی خواهد کرد.

به مانند مدل قبلی خود، نسل جدید دیفندر نیز نسخه‌ها و مدل‌های مختلفی خواهد داشت که از مدل‌های صرفاً مختص آفرود گرفته تا نمونه‌های لوکس و پرقدرت متفاوت هستند. قبلاً تصاویر جاسوسی مختلفی از نسخه‌های طول بین دو محور کوتاه و بلند آن منتشر شده، ولی شایعاتی وجود دارد که شرکت به فکر طراحی و ارائه مدل پیکاپ تک کابین آن نیز هست.

منبع: motor1