در حالی که اعلام شده تویوتا لندکروزر دیگر قرار است از مدل سال بعدی در بازار آمریکا حضور نداشته باشد، نسل جدید این خودرو هم اکنون در دست طراحی می باشد تا در بازارهای دیگر جهانی عرضه شود. اکنون گزارشی منتشر شده که این خودرو قرار است با سه پیشرانه مختلف در نسل جدید خود وارد بازار شود.

نسل جدید این خودرو لندکروزر سری 300 نام گرفته و ظاهرا دیگر در آن خبری از موتور هشت سیلندر خورجینی نخواهد بود و جای خود را قرار است به موتورهای شش سیلندر بدهد. یکی از آن ها یک موتور 3.5 لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی است و گفته شده در برخی بازارها یک نسخه هیبریدی از آن نیز عرضه خواهد شد. کسانی که به دنبال گشتاور زیاد هستند، می توانند نیم نگاهی به موتور 6 سیلندر خورجینی دیزلی 3.3 لیتری داشته باشند.

برخی گزارش ها می گویند نسل جدید تویوتا لندکروز از نظر ابعاد مشابه مدل فعلی خواهد بود. قبلا گزارش هایی نیز منتشر شده بود که به احتمال زیاد لندکروزر جدید قرار است روی همان پلت فرم مدل فعلی نصب شود.

تویوتا قبلا تایید کرده که لندکروزر فعلی بعد از مدل سال 2021 از بازار آمریکا خداحافظی خواهد کرد. انتظار داریم رونمایی نسل جدید سری 300 این خودرو در فاصله کوتاهی بعد از این اتفاق رخ بدهد، پس منتظر رونمایی لندکروزر جدید در اواسط امسال باشید.

لکسوس همچنین در حال کار روی جانشینی برای مدل ال ایکس خود است که مبتنی بر لندکروزر ساخته می شود. مدل جدید احتمال LQ نامیده خواهد شد و قرار است روی پلت فرم یونی بادی ساخته شود، به عبارت دیگر نسل جدید لکسوس ال ایکس خودروی مناسبی برای آفرود نخواهد بود.

البته باید اشاره کنیم که بعضی هواداران تویوتا هنوز از فروش نسل جدید لندکروزر در آمریکا کاملا ناامید نشده اند. یکی از منابع نزدیک به نمایندگی تویوتا در ماه دسامبر گفته بود که احتمالا لندکروزر جدید به عنوان یک خودروی مدل 2023 در آمریکا فروخته خواهد شد.