شرکت آمریکایی جیپ تایید کرده که قصد دارد یک نسخه جیپ رانگلر هشت سیلندر را مبتنی بر کانسپت رانگلر 392 بسازد.

شرکت جیپ تنها ساعاتی قبل از رونمایی رسمی نسل جدید برانکو از کانسپت رانگلر روبیکون 392 V8 رونمایی کرده بود. گرچه این یک تکنیک بازاریابی خیلی واضح برای دور کردن توجهات از رقیب جدید رانگلر بود، ولی استقبال مردم و رسانه ها از این کانسپت به قدری زیاد بود که شرکت تایید کرده قصد دارد آن را وارد خط تولید کند.

برای تایید این خبر، جیپ دو تیزر ویدیویی در اینستاگرام خود از رانگلر هشت سیلندر آپلود کرده است. در تیزر نخست جیپ قصد دارد به مخاطب بگوید که این خودرو دیگر یک مدل کانسپت نیست، در ویدیوی دوم هم با تاکید بر جمله «ماجراجویی با قدرت» یک نمونه اولیه از این خودرو را می توانیم ببینیم. صدای موتور هشت سیلندر خورجینی این خودرو در هر دو ویدیو واقعا فوق العاده است.

شرکت جیپ هنوز چیزی در مورد مشخصات فنی مدل نهایی نگفته، ولی تایید کرده که این خودرو قرار است سال آینده وارد بازار شود.

به احتمال بسیار زیاد، از نظر فنی این خودرو کاملا مشابه کانسپت روبیکون 392 خواهد بود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، می توانیم منتظر یک موتور 6.4 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر خورجینی با 450 اسب بخار قدرت و 609 نیوتن متر گشتاور باشیم. در مدل کانسپت، این موتور به یک گیربکس هشت دنده اتومات تقویت شده مجهز بود و خروجی ها به کمک آن به سیستم چهار چرخ ارسال می شد. صفر تا صد مدل مذکور زیر 5 ثانیه بود.

قطعات اضافی مدل کانسپت مانند اکسل های دانا 44، کیت افزایش ارتفاع 2 اینچی، رینگ های 17 اینچی و دیگر قطعات تقویتی سیستم تعلیق نیز ممکن است در مدل نهایی عرضه شوند.