نسل فعلی جیپ گرند چروکی یکی از پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا محسوب می‌شود. شرکت از زمان ورود آن به بازار در سال 2011 تاکنون بیش از 1.7 میلیون دستگاه از آن را فروخته است. ولی با این حال نسل فعلی خودرو بسیار قدیمی شده و بایستی به زودی با نسلی جدید جایگزین شود. گرند چروکی در واقع یکی از معدود مدل‌هایی است که طی 5 سال اخیر بازسازی نشده است. خوشبختانه، شرکت نسل جدید گرند چروکی را در دست طراحی دارد و این خودرو سال آینده به عنوان یک خودروی مدل سال 2022 رونمایی خواهد شد.

در حالی که به زمان رونمایی این خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن به بیرون درز می‌کند و در حالی که هنوز با جزئیات کامل آن آشنا نیستیم، ولی با نگاهی به کانسپت گرند واگونیر می‌توانیم برخی اطلاعات از نسل جدید جیپ گرند چروکی کسب کنیم. گرند چروکی به احتمال زیاد در طراحی بدنه و کابین از مدل مذکور الهام خواهد گرفت، ولی تا زمان رونمایی رسمی که ممکن است همین امسال اتفاق بیفتد جزئیات آن را نمی‌دانیم.

ظاهر آن چگونه خواهد بود؟

به جز تصاویر جاسوسی چند نمونه تستی آن هم با پوشش استتاری روی بدنه، ما هیچ ایده‌ای در مورد طراحی ظاهری این خودرو نداریم. ولی با این حال می دانیم که این شاسی بلند طراحی کلاسیک جعبه‌ای خود را در کنار مواردی مانند جلوپنجره با هفت اسلات نمادین خود را حفظ و در دو مدل 5 و 7 سرنشین روانه بازار خواهد شد. در تصویر رندری که اینجا مشاهده می‌کنید ایده کلی خوبی می‌توان در مورد شکل این خودرو به دست آورد.

ولی با توجه به آن چه روی کانسپت گرند واگونیر دیده‌ایم، جیپ گرند چروکی به احتمال زیاد ظاهری مشابه خواهد داشت. برخی گزارش‌ها می گویند نسل جدید این خودرو روی پلت فرم آلفارومئو جیورجیو ساخته خواهد شد. این بدین معناست که گرند چروکی در مقایسه با مدل فعلی طویل‌تر و پهن‌تر خواهد بود.

چه تکنولوژی‌هایی خواهد داشت؟

کانسپت جیپ گرند واگونیر داخل کابین خود هفت صفحه نمایش دارد. گرند چروکی احتمالاً این میزان صفحه نمایش نخواهد داشت، ولی می‌تواند ترکیب طراحی مشابهی را می‌توان برایش تصور نمود. تصاویر جاسوسی منتشر شده در ماه آگوست بخش‌هایی از کابین جیپ گرند چروکی جدید را نشان می‌دهند که کاملاً مشابه گرند واگونیر است. همچنین صفحه کیلومتر و آمپرهای آن نیز مشابه مدل کانسپت است و در این صورت می‌توانیم انتظار صفحه نمایشی 12.3 اینچی را داشته باشیم. انتظار آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 5 را با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی روی این خودرو داشته باشید.

چه پیشرانه‌هایی خواهد داشت؟

گزارش‌های اولیه حاکی از این هستند که جیپ به طور کلی قید دو موتور پنااستار شش سیلندر و همی هشت سیلندر را روی نسل جدید گرند چروکی زده است. ولی این موضوع می‌تواند نادرست باشد. اخیراً یکی از وب سایت‌های آمریکایی به نقل از یک منبع داخلی شرکت گفته بود دو پیشرانه شش و هشت سیلندر مدل فعلی در کنار یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو روی نسل جدید عرضه خواهند شد. موتور 4 سیلندر جدید بعدها ممکن است جایگزین پیشرانه V6 شود، ولی در ابتدا می‌توانیم انتظار هر سه موتور را داشته باشیم.

بعدها پیشرانه‌های دیزلی و پلاگین هیبریدی نیز برای آن عرضه خواهند شد. جیپ گرند واگونیر کانسپت با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی رونمایی شده و انتظار داریم همین پیشرانه به گرند چروکی نیز راه پیدا کند. کار اند درایور همچنین گزارشی منتشر کرده که می‌گوید موتور 3 لیتری شش سیلندر رم 1500 نیز قرار است روی این خودرو عرضه شود. موتور مذکور 260 اسب بخار قدرت و 651 نیوتن متر گشتاور دارد.

منتظر مدل ترک هاوک باشیم؟

به احتمال زیاد بله. با بازگشت موتور هشت سیلندر Hemi به خانواده جیپ گرند چروکی، شانس عرضه پیشرانه 6.2 لیتری هل کت هشت سیلندر خورجینی نیز قطعاً وجود خواهد داشت. مدل فعلی گرند چروکی ترک هاوک 707 اسب بخار قدرت و 874 نیوتن متر گشتاور دارد، ولی انتظار می‌رود نسل جدید این خودرو خروجی‌های بهتری داشته باشد.

قیمت آن چقدر است؟

خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، هنوز مشخص نیست. قیمت جیپ گرند چروکی مدل 2022 یکی از اسرار سر به مهر این خودرو است، ولی مانند بسیاری از مدل‌های جدید، می‌توان انتظار افزایش قیمتی جزئی برای آن داشت. ولی با توجه به ارائه موتور 4 سیلندر به جای شش سیلندر روی مدل پایه، این افزایش قیمت بسیار کمتر از آن چیزی خواهد بود که انتظارش را دارید. قیمت مدل فعلی گرند چروکی از 34 هزار و 400 دلار شروع می‌شود و دو مدل SRT و ترک هاوک قیمت پایه‌ای به ترتیب برابر با 69 و 88 هزار دلار دارند.