خودروی تویوتا لندکروزر، که تنها شاسی بلند آفرودی شرکت تویوتا محسوب می شود قرار است بعد از مدل سال 2021 از بازار آمریکا خداحافظی کند. هرچند، تویوتا قصد ندارد به همین سادگی بی خیال شاسی بلندهای آفرود شود. شایعه ای منتشر شده که نسل جدید لندکروزر در دست طراحی است، هرچند که جزئیات بیشتری از این موضوع در دست نیست. دیروز گزارشی جدید در سایت اتونیوز کار شده که می گوید جایگزین این خودرو آفرودی نمادین در آمریکا احتمالا یک مدل لکسوس خواهد بود.

این نشریه خبری با جک هولیس، مدیر عملیات تویوتا آمریکای شمالی در مورد محبوبیت شاسی بلندها و کراس اورهای آفرود صحبت کرده است. وی در صحبت های خود گفته که مشتریان از برندها می خواهند که آپشن های بیشتری روی این خودروها ارائه کنند و به همین دلیل، لکسوس می خواهد به طور جدی وارد این حوزه شود.

در حالی که هولیس اعتراف کرده که جای یک محصول لندکروزر مانند در خانواده لکسوس خالی می باشد، ولی هنوز تصمیمی جدید در این رابطه گرفته نشده است. از طرف دیگر، اندرو گیللند، مدیرعامل لکسوس آمریکای شمالی به اتونیوز گفته که لکسوس در این زمینه کارهایی برای انجام دارد.

شایعات در مورد نسل جدید لندکروزر این روزها بسیار داغ هستند و تصویری هرچند ناقص از این خودرو در اذهان مردم ایجاد می کنند. آخرین گزارش منتشر شده ادعا کرده که تویوتا قصد دارد موتور هشت سیلندر خورجینی را حذف کرده و آن را با موتورهای شش سیلندر و یک پیشرانه هیبریدی جایگزین کند. در این گزارش ها بحث های زیادی در مورد این که نسل جدید لندکروزر خودرویی لوکس تر خواهد بود نیز می شود.

لوکس تر شدن این خودرو می تواند منجر به نصب لوگوی لکسوس روی خودرو و عرضه آن در آمریکا شود. لکسوس ال ایکس و لندکروزر روی یک پلت فرم ساخته شده اند، ولی شاسی بلند آفرودی لکسوس ممکن است روی پلت فرم های دیگری طراحی و ساخته شود.

تا تویوتا این خبر را تایید نکرده، نمی توانیم خیلی روی آن حساب کنیم. موفقیت های اولیه فورد برانکو مدل 2021، که هنوز وارد تولید نشده کاملا چشم تویوتا را گرفته است. به همین دلیل این روزها تویوتا با جدیت بیشتری این سگمنت از بازار خودرو را دنبال می کند.

باید منتظر مانده و ببینیم شاسی بلند لوکس آفرودی لکسوس چه زمانی رونمایی خواهد شد.