هیوندای آیونیک 5 قرار است به زودی یک رفیق پیدا کند! ماه آینده، کره ای ها قصد دارند از اولین خودروی تمام الکتریکی کیا که روی پلت فرم E-GMP گروه هیوندای ساخته خواهد شد به زودی رونمایی کنند. خبر جدید دیگر از شرکت این که این کمپانی کره ای که قبلا با نام رسمی کیا موتورز شناخته می شد، از این به بعد قرار است با نام تک کلمه ای کیا فعالیت نماید.

این خودروساز کره ای خبر رونمایی جدید ترین خودروی الکتریکی خود را در مراسم معرفی هویت جدید خود شامل لوگو و شعار جدید اعلام کرده بود. کیا می گوید قصد دارد روی راهکارهای حمل و نقلی متنوع از جمله خودروهای الکتریکی، خدمات حمل و نقل و خودروهای ناوگانی مانند ون های باربری تمرکز کند.

علاوه بر این، برند جدید کیا قرار است برخی تغییرات ظاهری نیز داشته باشد که روی اولین خودروی الکتریکی شرکت آن را نیز خواهیم دید. کیا گفته برای محصولات الکتریکی خودرو یک شیوه نام گذاری ساده از EV1 تا EV9 انتخاب کرده است. هنوز مشخص نیست اولین خودرویی که قرار است رونمایی شود نامش چه خواهد بود، ولی کمپانی یک تصویر تیزر از 9 خودروی مختلف شامل تصاویر نزدیک از دو مدل که اولی یک کراس اور سایز متوسط و دومی یک هاچ بک کوچک می باشد را منتشر کرده است. به احتمال زیاد اولین خودروی الکتریکی کیا قرار است یکی از همین دو مدل باشد.

از نظر طراحی، از روی تصاویر تیزر به سختی می توان متوجه چیزی شد، ولی هر دو خودرو ظاهرا بدنه ای با گوشه های تیز دارند و در مدل کراس اور، یک پنجره عقب بزرگ بسیار جلب توجه می کند. موردی که ما را به یاد سلتوس و تلوراید می اندازد. ستون عقب هر دو مدل بسیار شبیه به کراس اور کوچک کیا سول طراحی شده است.

همه مدل های الکتریکی کیا قرار است روی پلت فرم E-GMP ساخته شوند، که با یک بار شارژ توان طی مسافتی برابر با 500 کیلومتر را دارد. این پلت فرم مقیاس پذیر بوده و می توان مدل های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل روی آن ساخت.

نظر شما در مورد اولین خودروی تمام الکتریکی کیا چیست؟