شرکت مایکروسافت قرار است به زودی به جنرال موتورز، هوندا و چند شرکت دیگر که می خواهند سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد دلاری روی کروز انجام بدهند بپیوندد.

هدف مشترک همه آن ها طبق اعلام رویترز، سرعت بخشیدن به توسعه و تجاری سازی خودروهای خودران از طریق این استارتاپ سن فرانسیسکویی است.

بعد از باز شدن بازارها، سهام جنرال موتورز روند صعودی خود را ادامه داده و با رشد 8.2 درصدی با نرخ 54.09 دلار معامله شد. درعین حال، این سرمایه گذاری جدید کروز را به یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی خودران تبدیل و آن را هم رده ویمو که از نظر ارزش سرمایه 30 میلیارد دلار قیمت دارد قرار خواهد داد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، ارزش سهام شرکت Argo AI که یک استارتاپ فعال در زمینه خودرو که از سوی فورد و فولکس واگن حمایت می شود فقط 7.25 میلیارد دلار ذکر شده است.

در ادامه، ظاهرا کروز قرار است از پلت فرم پردازش ابری مایکروسافت به نام آژور برای خودروهای خودران خود استفاده کند. این پلت فرم برای عملیات و خدمات های مختلفی به غیر از تکنولوژی خودران توسط امثال تویوتا و فولکس واگن قبلا استفاده شده است.

جنرال موتورز و مایکروسافت همچنین با همکاری یکدیگر پروژه های دیجیتالی سازی جنرال موتورز را که از آن جمله پروژه های هوش مصنوعی این شرکت است سرعت خواهند بخشید. این دو کمپانی همچنین قصد دارد طراحی و توسعه خدمات حمل و نقلی جدید مانند تاکسی های ربات را سریع تر کنند.

امسال، جنرال موتورز می خواهد تولید خودروی کروز اوریجین را آغاز کند که ژانویه 2020 رونمایی شده بود. این خودرو فرمان و پدال نداشته و به دو ردیف صندلی نیمکتی روبروی هم مجهز شده است.

کروز می گوید این خودرو چرخه عمر بالای 1 میلیون و 600 هزار کیلومتری یا به عبارتی دیگر، شش برابر آن چه از یک خودروی سواری معمولی انتظار می رود خواهد داشت.