نخستین بار سال پیش بود که شایعاتی در مورد کراس اور الکتریکی جنسیس شنیدیم. در ژانویه 2020، اخباری منتشر شد که سومین مدل شاسی بلند این برند لوکس کره ای یک مدل تمام الکتریکی خواهد بود و اکنون، شرکت آن را رسما تایید کرده است.

در یک بیانیه رسمی منتشر شده که به توضیح جزئیات استراتژی سال 2021 گروه هیوندای موتور می پردازد، این خودروساز رسما اعلام کرده که کراس اور الکتریکی جنسیس قرار است امسال در کنار یک کراس اور الکتریکی یا برند کیا و نسخه تولیدی کانسپت هیوندای 45 با نام آیونیک 5 روانه بازار شوند. هر سه مدل الکتریکی مبتنی بر پلت فرم جدید E-GMP ساخته خواهند شد.

ایسون چونگ، مدیر شرکت در این باره گفته:

با رونمایی خودروهای جدید که مبتنی بر پلت فرم جدید E-GMP ساخته شده اند، ما قصد داریم گزینه های حمل و نقلی جذاب و دوست دار محیط زیست را به مشتریان خود، با قیمت های معقول ارائه کنیم.

بدون ارائه توضیح در مورد کراس اورهای الکتریکی جدید کیا و جنسیس، هیوندای گفته که پلت فرم جدید E-GMP قادر به ارائه حداکثر ظرفیت پیمایش الکتریکی 500 کیلومتری با یک بار شارژ خواهد بود و با شارژ 5 دقیقه ای، می توانید 100 کیلومتر با آن رانندگی کنید. برنامه بلندمدت این شرکت فروش 25 خودروی الکتریکی تا سال 2025 است که همگی روی یک پلت فرم ساخته می شوند. هیوندای همچنین می خواهد حداقل 1 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در بازارهای جهانی بفروشد.

چونگ در این باره گفته:

2021 سالی است که ما تحول بزرگ با کمک یک موتور رشد جدید استارت خواهیم زد. ما از امسال قصد داریم ایستگاه های شارژ جدیدی را در سراسر دنیا افتتاح کنیم.

ظاهرا هیوندای امسال قصد راه اندازی 20 ایستگاه شارژ سریع در کره را دارد و با همکاری Ionity، در اروپا نیز زیرساخت های شارژ خود را راه اندازی خواهد کرد.