دیروز خبری در وب سایت های خودرویی مختلف آمریکا در مورد کاهش قیمت محصولات شرکت تسلا شامل مدل اس، مدل ایکس و مدل 3 منتشر شده بود که ظاهرا علت آن بحران ویروس کروناست.

این موضوع را نخستین بار خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود. قیمت پایه تسلا مدل 3 اکنون از 37 هزار و 990 دلار شروع می‌شود که نشان از کاهشی 2 هزار دلاری دارد. البته، وب سایت Electrec می‌گوید مدل پایه سفارش ویژه این خودرو را هنوز به قیمت 35 هزار دلار می‌توان خریداری کرد.

تسلا مدل اس و مدل ایکس از سوی دیگر کاهش قیمت بیشتری معادل 5 هزار دلار تجربه کرده‌اند. در نتیجه، قیمت تسلا مدل اس لانگ رنج پلاس اکنون از 75 هزار دلار شروع خواهد شد. از طرف دیگر، تسلا مدل ایکس لانگ رنج پلاس نیز قیمت پایه‌ای برابر با 80 هزار دلار دارد.

قیمت تسلا مدل Y بدون تغییر مانده و برای خرید آن مشتری‌ها باید حداقل 53 هزار دلار پرداخت کنند. البته این مورد قابل پیش بینی هم بود، چون این خودرو جدیدترین محصولات کمپانی محسوب شده و فقط چند ماه است که وارد بازار شده است.

در حالی که کاهش قیمت‌ها همیشه در بازار با استقبال مواجه می‌شوند، ولی یک خبر بد هم ما برای هواداران برند تسلا داریم. رویترز می‌گوید مشتریان این شرکت که یک مدل اس یا مدل ایکس جدید می‌خرند دیگر به شبکه شارژ رایگان این شرکت به نام سوپرشارژر دسترسی نخواهند داشت. این بدین معنی می‌باشد که مالکان این خودرو به ازای هر کیلووات ساعت شارژ باید 28 سنت و همچنین به ازای هر دقیقه استفاده از این شبکه شارژ سراسری 13 سنت پرداخت کنند.

کارشناسان می گویند دلیل این کاهش قیمت محصولات تسلا جبران کاهش تقاضا برای محصولات شرکت در بازار به علت بحران ویروس کروناست، اتفاقاتی که منجر به تعطیلی نمایندگی‌های شرکت شده است. ویروس کرونا همچنین کارخانه شرکت تسلا را نیز در فرمونت ایالت کالیفرنیا تعطیل کرده بود. در زمان بازگشایی بدون مجوز این کارخانه، برخی درگیری‌های لفظی بین مدیران شرکت و مقامات دولتی کالیفرنیا به وجود آمده بود.

علاوه بر کاهش قیمت محصولات شرکت تسلا در آمریکا، خودروهای تسلا در چین نیز کاهش قیمت داشته‌اند. در این کشور آسیایی، تسلا مدل ایکس و مدل اس یک کاهش قیمت حدوداً 4 درصدی تجربه کرده‌اند. قیمت تسلا مدل 3 با توجه به این که در شانگهای تولید می‌شوند دست نخورده باقی مانده است.