یکی از مزایای بسیار مهم خودروهای الکتریکی در برابر خودروهای احتراق داخلی هزینه های نگهداری پایین تر آن هاست، ولی آیا تفاوت هزینه های نگهداری این خودروها قابل توجه است؟ در این مطلب قصد داریم نگاهی به هزینه های نگهداری تسلا مدل اس بیندازیم، با سوییچ همراه باشید.

زمانی که نخستین مدل های تسلا وارد بازار شدند، دقیق تر بخواهیم بگوییم نخستین نمونه های مدل اس، خیلی مشخص نبود که این خودرو چقدر بادوام است و هزینه های نگهداری تسلا مدل اس چقدر خواهد بود. بالاخره این خودرو را یک شرکت جوان می ساخت که در آن زمان تجربه اندکی در صنعت خودرو داشت. از آن سال ها تاکنون، فروش تسلا بسیار زیاد شده و برخی از مالکان به میزان قابل توجهی با محصولات این شرکت رانندگی کرده اند.

یکی از این افراد استیو ساسمن نام دارد. در سال 2014، وی یک تسلا مدل اس P85 با 56 هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت 79 هزار دلار خریداری کرده بود. در طول حدودا 5 سالی که وی مالک این خودرو بود، او تقریبا 345 هزار کیلومتر دیگر با آن رانندگی کرده بود. وی در این مدت با خودروی خود در 48 ایالت مختلف آمریکا و کانادا سفر کرده است. سوالی که مطرح می شود این است که هزینه های نگهداری تسلا مدل اس وی در این مدت چقدر می باشد.

طبق اعلام ساسمن، وی در طول این همه سال فقط 5415 دلار خرج نگهداری خودروی خود کرده که بخش اعظم این عدد معادل 2215 دلار برای تعویض صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی و 790 دلار دیگر برای نصب یک پورت شارژ جدید بوده است. او همچنین در این مدت یک بار مجبور به تعویض دستگیره در شده، دو جفت تایر و یک باتری 12 ولتی تعویض کرده است.

مالک فعلی این خودرو به میزان زیادی با تسلا مدل اس خود رانندگی می کند و اخیرا میزان کارکرد آن به حدود 485 هزار کیلومتر رسیده است. طی حدودا 139 هزار کیلومتر اخیر هزینه های نگهداری تسلا مدل اس برای مالک جدید تقریبا 5 هزار دلار می باشد. روی هم رفته، خودرو در طول همه این سال ها تقریبا 10 هزار دلار هزینه نگهداری طی 485 هزار کیلومتر مسافت داشته است. عددی که با توجه به خودروهای احتراق داخلی بسیار خوب می باشد.