شرکت فولکس واگن ارسال نخستین نمونه های شاسی بلند الکتریکی فولکس واگن ID.4 به بازارهای جهانی را همزمان با شروع پیش فروش در اروپا و آمریکا آغاز کرده است.

کار تحویل این خودرو، که دومین مدل فولکس واگن روی پلت فرم MEB بعد از هاچ بک ID.3 می باشد، از ماه آینده در اروپا و چین شروع خواهد شد و از اواسط سال آینده در آمریکا شروع خواهد شد.

کلاس زلمر، از مدیران ارشد شاخه خودروهای سواری فولکس واگن در این باره گفته:

با عرضه ID.3 در بازارهای جهانی، ما قطعا مردم بیشتری را علاقه مند حمل و نقل الکتریکی خواهیم کرد و فروش محصولات الکتریکی ما بسیار بهتر خواهد شد. فقط امسال ما امیدواریم که بیش از 100 هزار دستگاه ID.4 به مشتریان تحویل بدهیم. ما تا به این لحظه 17 هزار سفارش برای این خودرو دریافت کرده ایم.

بخشی از برنامه الکتریکی فولکس واگن و تلاش شرکت برای تبدیل شدن به یک راهبر جهانی بازار در صنعت خودروهای الکتریکی، شرکت 13.2 میلیارد دلار تا سال 2023 در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد تا در سال 2025 سالانه 1.5 میلیون دستگاه انواع خودروی الکتریکی تولید کند. فولکس واگن ID.4 فعلا در کارخانه Zwickau در آلمان ساخته می شود. خط تولید این خودرو همچنین در چین نیز در حال راه اندازی بوده و در دو کارخانه دیگر در آلمان و آمریکا نیز از سال آینده شروع خواهد شد.

قیمت این خودرو از 40 هزار دلار برای مدل پایه با پک باتری 82 کیلووات ساعتی شروع می شود. این مدل پایه ظرفیت پیمایش الکتریکی 400 کیلومتری دارد. مدل پایه از یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت و 309 نیوتن متر گشتاور که روی محور عقب نصب شده بهره می برد.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ به نظرتان خودروهای الکتریکی فولکس واگن توان رقابت با محصولات تسلا را خواهند داشت؟