شرکت هیوندای اولین سری تصاویر تیزر خودروی تولیدی هیوندای آیونیک 5 مدل 2022 را منتشر کرده است. این خودرو که ماه آینده رونمایی خواهد شد، در واقع اولین مدل ساب برند آیونیک می باشد و بعد از آن، مدل های دیگری نیز قرار است با برند آیونیک معرفی شوند.

در نگاه اول به این تصاویر منتشر شده، اولین چیزی که مشخص می شود این است که آیونیک 5 از نظر طراحی شباهت زیادی به کانسپت هیوندای 45 دارد که سال 2019 آن را دیده بودیم. در بخش جلو، چراغ های LED مستطیلی آیونیک 5 ما را به یاد خودروهای کلاسیک می اندازد و در عقب، چراغ ها ظاهری جذاب با بلاک های پیکسلی دارند. از دیگر موارد قابل توجه در طراحی ظاهری این خودرو می توان به کاپوت متفاوت آن اشاره کرد که وقتی از جلو به آن نگاه می کنید تقریبا هیچ خطی روی کاپوت دیده نمی شود.

در طراحی بدنه، آیونیک 5 آن طراحی زاویه دار مدل کانسپت را حفظ کرده و از برخی جهات، طراحی آن ما را به یاد نسل جدید النترا و توسان می اندازد. طراحی زیبای گلگیرها بسیار شبیه مدل کانسپت هستند و رینگ های بزرگ 20 اینچی خودرو بسیار جذاب طراحی شده اند. این رینگ ها در واقع بزرگ ترین رینگ هایی هستند که تاکنون هیوندای روی یکی از خودروهای الکتریکی خود نصب کرده و با فاصله، زیباترین آن ها نیز می باشند.آیونیک 5

پلت فرم جدید E-GMP هیوندای که مختص خودروهای الکتریکی طراحی شده قرار است نخستین بار با آیونیک 5 رونمایی شود. هیوندای هنوز جزئیات فنی زیادی منتشر نکرده و فقط گفته که آیونیک 5 با پنج دقیقه شارژ سریع DC می تواند انرژی کافی برای 100 کیلومتر رانندگی را ذخیره کند. هیوندای پارسال که از پلت فرم E-GMP رونمایی کرد، گفته بود که خودروهای ساخته شده روی آن ظرفیت پیمایش الکتریکی 500 کیلومتری خواهند داشت.

البته، اخیرا در رسانه های خودرویی کره ای گزارش هایی منتشر شده که ادعا می کنند هیوندای آیونیک 5 بالای 300 اسب بخار قدرت داشته و دو دیفرانسیل است. هیوندای در نهایت قصد دارد از این پلت فرم برای ساخت 23 مدل مختلف تا سال 2025 استفاده کند.

عقب آیونیک 5

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ به نظرتان با وجود رقبای الکتریکی زیاد، هیوندای آیونیک 5 شانسی در بازار خواهد داشت؟