به عنوان بخشی از استراتژی جهانی خودروهای الکتریکی خود، امروز تصویری تیزر از خودروهای الکتریکی کیا که قرار است تا سال 2027 رونمایی شوند از سوی این شرکت منتشر شده است.

شرکت کره ای کیا قصد دارد به کمک استراتژی Plan S خود که نخستین بار ابتدای 2020 اخباری در مورد آن شنیدیم، قصد دارد به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خودروهای الکتریکی دنیا تبدیل شود.  در تصویر تیزر جدیدی که کیا منتشر کرده می توانیم هفت خودروی الکتریکی این شرکت را که تا سال 2027 رونمایی خواهند شد را ببینیم.

اطلاعات زیادی در مورد خودروهای الکتریکی کیا منتشر نشده، ولی شرکت تایید کرده که نام پروژه یکی از این خودروها CV بوده و قرار است سال آینده به عنوان اولین خودروی الکتریکی کیا رونمایی شود. در بخشی از بیانیه کیا در مورد CV آمده: این خودرو همان کیفیت ساخت و طراحی چشم نواز مشابه مدل های دیگر کیا را همراه با سواری بسیار خوب و با کیفیت و شارژ باتری سریع برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.

تیزر خودروهای الکتریکی کیا

در حالی که جزئیات زیادی در مورد این خودروها در دست نیست، ولی با نگاهی به تصویر منتشر شده می توان فهمید که چهار مدل این خودروها کراس اور یا شاسی بلند هستند. از بین سه خودروی دیگر یکی ظاهری اسپرت داشته و دو مدل دیگر به نظر فست بک یا هاچ بک می آیند. کیا تایید کرده خودروی CV که سال آینده رونمایی خواهد شد با یک زبان دیزاین کاملا جدید طراحی شده که در تمامی مدل های الکتریکی شرکت قرار است مورد استفاده قرار بگیرد.

جزئیات بیشتر در مورد خودروهای الکتریکی کیا را اخیرا دو تن از مدیران ارشد شرکت طی یک جلسه که در کارخانه هواسونگ کیا در کره برگزار شده اعلام کرده اند. این خودروهای الکتریکی روی پلت فرم E-GMP شرکت ساخته خواهند شد و کابینی بسیار جادار قرار است داشته باشند.

هوسونگ سونگ، مدیرعامل کیا در این باره گفته: کیا از زمان رونمایی اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه خود در سال 2011 تاکنون بیش از 100 هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته است. از آن زمان تاکنون، ما شروع به معرفی مدل های الکتریکی جدید کرده و از برنامه های خود برای سرعت بخشیدن به این پروسه طی سال های آتی رونمایی کرده ایم. با تمرکز دوباره کیا روی الکتریکی سازی محصولات، ما قصد داریم تا سال 2029 حدودا 25 درصد از کل فروشمان را خودروهای الکتریکی تشکیل بدهند.