شاخه M شرکت بی ام و در حالی که طراحی نسل جدید خودروی بی ام و M3 رونمایی شده به گونه ای رفتاری می کند که گویی این اتفاق نیفتاده و بخش هایی از بدنه نمونه های تستی بی ام و M3 مدل 2021 را همچنان با پوشش استتاری مخفی می کند.

این شرکت قبلا تایید کرده بود که موتور توربو دوقلوی 3 لیتری شش سیلندر خطی قرار است در دو نسخه وظیفه تامین قدرت مورد نیاز این خودرو را بر عهده داشته باشد. مدل پایه این موتور 473 اسب بخار قدرت دارد و همین موتور در نسخه کامپتیشن 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. طبق اعلام بی ام و این خودرو هم نسخه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل خواهد داشت و هم دنده دستی و اتوماتیک.

نسخه های قوی تر کامپتیشن بی ام و M3 مدل 2021 فقط با گیربکس هشت دنده اتوماتیک ارائه خواهند شد و گیربکس شش دنده دستی فقط قرار است روی مدل پایه 473 اسب بخاری این خودرو ارائه شود.

بی ام و M3 مدل 2021

در حالی که از نظر فنی این خودرو نظر همه را توانسته به خود جلب کند، ولی طراحی ظاهری آن و مخصوصا جلوپنجره بسیار بزرگش منتقدانی جدی دارد. از نکات قابل توجه در طراحی ظاهری بی ام و M3 جدید می توان به سپرهای بزرگ تر، گلگیرهای عضلانی، رکاب های بزرگ تر، دیفیوزر بزرگ تر، چهار سراگزوز و یک اسپویلر کوچک روی صندوق عقب اشاره کرد. لوگوهای M، رینگ ها و رنگ بدنه های خاص، صندلی های اسپرت جلو و فرمان متفاوت جزء مواردی هستند که این خودرو را از سری 3 استاندارد متفاوت می کنند.

به عنوان رقیبی جدی برای امثال مرسدس آ ام گ C63 و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و همچنین آئودی RS4، بی ام و M3 مدل 2021 ماه آینده رسما رونمایی خواهد شد.

نظر شما در مورد این خودروی قدرتمند سری 3 شرکت بی ام و چیست؟