خودروی کیا پیکانتو به عنوان مدل پایه این شرکت در برخی بازارهای جهانی از جمله اروپا فروخته می‌شود و رقبایی جدی مانند تویوتا آیگو، پژو 108، سیتروئن C1، رنو توئینگو و نسل جدید هیوندای i10 را در این قاره پیش روی خود می‌بیند. نسل سوم این خودرو تقریباً سه سال پیش رونمایی شده و اکنون، نوبت معرفی یک نسخه فیس لیفت نیمه عمر از آن است. ما تصاویر جاسوسی مدل تستی کیا پیکانتو 2021 فیس لیفت را ماه ژانویه با پوشش استتاری دیده بودیم، ولی این بار تصویر یک مدل بدون پوشش استتاری آن منتشر شده است.

این تصویر در وب سایت Korean Car Blog منتشر شده و ظاهراً هنگام گرفتن این عکس، تیم بازاریابی کیا در حال ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی با آن در شهر فرانکفورت آلمان بوده‌اند. با توجه به وجود تزئینات قرمز رنگ روی جلوپنجره و رکاب‌ها، باور داریم که این مدل خاص ‌تریم GT لاین است. معمولاً شرکت‌های خودروساز از قوی‌ترین تریم های خود برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

تغییرات طراحی در مقایسه با مدل فعلی جزئی هستند، ولی برخی تغییرات را می‌توان روی آن مشاهده کرد. چراغ‌های جلو ظاهری جدید داشته و مه شکن‌های خودرو اکنون ذوزنقه‌ای شکل هستند. روی جلوپنجره دماغه ببر کیا پیکانتو 2021 فیس لیفت هم می‌توان یک خط افقی قرمز رنگ را دید که به احتمال زیاد مختص مدل جی تی لاین است. کیا همچنین تغییراتی روی سپر جلو اعمال کرده و می‌توان دریچه‌های ورودی هوای عمودی را دید که شبیه مدل فعلی نیستند.

دیگر تغییر قابل توجه از این زاویه رینگ‌ها هستند که به نظر می‌رسند در این مدل فیس لیفت اضافه شده‌اند. در عقب نیز انتظار برخی تغییرات جزئی را داریم که از آن جمله می‌توان به گرافیک جدید چراغ‌ها و سپر و همچنین دو سراگزوز در مدل جی تی لاین اشاره کرد.

به احتمال زیاد کیا پیکانتو 2021 فیس لیفت همان خانواده پیشرانه‌های مدل خواهر خود، هیوندای i10 را خواهد داشت. از این خودرو در مدل پایه خود احتمالاً به یک موتور بنزینی 1.2 لیتری با 83 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو با 99 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور نیز برای آن عرضه خواهد شد. هر دو موتور به یک گیربکس 5 دنده دستی در هیوندای i10 مجهز هستند.

شرکت کیا مدل فیس لیفت پیکانتو را ماه اکتبر در نمایشگاه پاریس به احتمال زیاد رونمایی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید بحران ویروس کرونا ممکن است به مانند نمایشگاه نیویورک و ژنو، نمایشگاه خودروی پاریس را هم کنسل کند یا نه.