ماه پیش، کره‌ای‌ها اعلام کردند که خودروی پیکاپ هیوندای سانتا کروز مدل 2021 قرار است از سال 2021 در کارخانه شرکت در مونتگومری ایالت آلاباما وارد خط تولید شود. در زمان اعلام آن خبر، شرکت اطلاعات زیادی در مورد خودرو منتشر نکرده بود، به جز این که بازار هدف آن را نسل جوان تشکیل می‌دهند که به دنبال یک خودروی شاسی بلند کامپکت با یک فضای بار خوب هستند.

از این صحبت‌ها اطلاعات زیادی نمی‌توان به دست آورد. جالب این که مدل کانسپت سانتاکروز تقریباً 5 سال پیش در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 رونمایی شده و از آن زمان، در بی خبری کامل نسبت به این مدل پیکاپ بوده‌ایم. این تأخیر همچنین سوالاتی در اذهان مردم ایجاد کرده مبنی بر این که آیا طراحی مدل کانسپت ممکن است در محصول نهایی استفاده شود یا نه، اکنون که یک نمونه تستی هیوندای سانتا کروز مدل 2021 شکار عکاسان جاسوسی شده، برخی پاسخ‌ها به این سؤال را داریم.

هیوندای سانتا کروز مدل 2021

نمونه تستی پوشش استتاری سنگینی روی خود دارد، ولی به نظر می‌رسد ابعاد آن در مقایسه با مدل کانسپت بزرگ‌تر است. این خودرو همچنین در مقایسه با کانسپت دو کابین می‌باشد. این تغییری بسیار بزرگ برای خودرو محسوب می‌شود، ولی با توجه به عرضه آن در بازار آمریکا و علاقه آمریکایی‌ها به تراک های دو کابین می‌توانستیم آن را پیش بینی کنیم. جالب است بدانید مدل‌هایی مانند جیپ گلادیاتور و هوندا ریج لاین مدل تک کابین اصلاً ندارند.

در حالی که طراحی دو کابین در این خودرو جدید است، باقی موارد طراحی بدنه و کابین در مقایسه با مدل کانسپت احتمالاً دست نخورده باقی خواهند ماند. برخی جزئیات شاید تغییر کنند، ولی در تصاویر طراحی بخش جلویی و همچنین بدنه شباهت‌های زیادی به مدل کانسپت دارند. با نگاهی دقیق به تصاویر می‌توان متوجه ستون‌های عقب شیب دار و برخی عناصر طراحی زاویه دار روی درها شد. این دو مورد مستقیماً از مدل کانسپت کپی شده‌اند، ولی متاسفانه به دلیل پوشش استتاری سنگین موارد دیگری را نمی‌توان متوجه شد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از هیوندای سانتا کروز مدل 2021 در دست نیست. هنوز مشخص نشده که هیوندای این خودرو را روی پلت فرم توسان خواهد ساخت یا سانتافه. البته، با توجه به این که سانتافه نیز در آلاباما ساخته می‌شود، می‌توان حدس زد که هیوندای از کدام پلت فرم می‌خواهد استفاده کند.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، هیوندای سانتا کروز مدل 2021 به احتمال زیاد با دو موتور 4 سیلندر شامل یک موتور پایه 2.4 لیتری با 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور و یک موتور 2 لیتری توربو با 235 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور وارد بازار خواهد شد.