مازراتی گیبلی فیس لیفت قبل از رونمایی رسمی این هفته خود، شاید برای آخرین بار شکار عکاسان جاسوسی شده است. این خودرو که ظاهری کاملاً آشنا دارد از مواردی مانند جلوپنجره جدید بهره می‌برد و چراغ‌های جلوی آن ظاهری بسیار آشنا دارند. روی سپر جلو با پوشش استتاری مخفی شده، ولی به نظر می‌رسد این بخش خودرو تغییرات زیادی ندارد.

تغییرات طراحی در عقب بیشتر به چشم می‌آیند و مازراتی گیبلی فیس لیفت به چراغ‌هایی جدید در این بخش مجهز شده است. در این قسمت همچنین می‌توانیم یک سپر به روز شده و سراگزوزهایی جدید را ببینیم.

در حالی که تغییرات ظاهری و بدنه خودرو محدود هستند، ولی کابین پوشش استتاری سنگینی دارد و تقریبا چیزی از آن معلوم نیست، نکته‌ای که شاید به معنی تغییرات بسیار زیاد در کابین است. در حالی که هنوز نمی‌توان حتی در مورد این تغییرات احتمالی حدس و گمان زد، ولی ممکن است مازراتی همه ما را با صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی به روز شده سورپرایز کند.

به طور کلی در مورد مازراتی گیبلی فیس لیفت بزرگ‌ترین خبر اضافه شدن یک پیشرانه هیبریدی است. شرکت هنوز در این مورد اطلاعات زیادی منتشر نکرده، ولی در گزارشات قبلی گفته شده بود که مازراتی گیبلی فیس لیفت هیبریدی از نسخه قوی‌تر موتور 2 لیتری توربو 4 سیلندر آلفارومئو جولیا و استلویو استفاده خواهد کرد. این خودرو یک سیستم ملایم هیبریدی 48 ولتی خواهد داشت که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، آلایندگی آن را نیز کاهش می‌دهد.

عقب مازراتی گیبلی فیس لیفت

در حالی که مازراتی خیلی وارد جزئیات نشده، ولی در سری تصاویر جاسوسی قبلی یک مدل از خودرو را دیده بودیم که روی استیکر نصب شده در بدنه به موتور 2 لیتری و 325 اسب بخار قدرت اشاره شده بود. اگر این اعداد صحیح باشند، مازراتی گیبلی فیس لیفت هیبریدی قطعاً بسیار قوی‌تر از آلفارومئوهای مذکور 280 اسب بخاری خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که چه تغییرات دیگری قرار است در خانواده موتورها ایجاد شود. مدل فعلی گیبلی از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری و چند موتور دیزلی استفاده می‌کند. البته با توجه به رونمایی نزدیک این خودرو، برای آشنایی با جزئیات کامل آن خیلی نباید صبر کنیم.