نسل جدید هاچ بک دی اس 4 که همه آن را به عنوان رقیبی جدی برای امثال آئودی A3، بی ام و سری 1 و مرسدس بنز A کلاس می شناسیم، در حال تست هوای گرم در جنوب اروپا شکار عکاسان جاسوسی شده است.

در حال حاضر گزارش های مختلفی در مورد پلت فرمی که این خودرو روی آن ساخته خواهد شد وجود دارد. چیزی که کاملا واضح است این که نسل جدید هاچ بک دی اس 4 برخی شباهت ها با سیتروئن C4 خواهد داشت، ولی در حالی که سیتروئن از پلت فرم CMP استفاده می کند، برخی اعتقاد دارند دی اس 4 قرار است روی پلت فرم EMP2 ساخته شود.

خودروهایی مانند پژو 308 و دی اس 7 کراس بک روی این پلت فرم ساخته شده اند و در این صورت شرکت قادر خواهد بود تا نسل جدید دی اس 4 را با پیشرانه های مختلف از جمله پلاگین هیبریدی روانه بازار کند.

البته، هنوز هم امکان استفاده از پلت فرم CMP به قوت خود باقیست. فعلا فقط باید منتظر مانده و ببینیم چه اتفاقی نهایتا می افتد.

این نمونه تستی با توجه به میزان پوشش استتاری، طراحی بدنه نهایی را دارد و در نگاه اول، بسیار زیبا به نظر می رسد. به لطف استفاده از چراغ های جلوی زاویه دار و چراغ های دیلایت عمودی، بخش جلوی خودروی ظاهر فوق العاده زیبایی خواهد داشت.

دی اس 4 جدید همچنین به یک خط سقف خشن مجهز شده و در عقب، چراغ هایی کوچک با گرافیک LED جذاب روی خودرو نصب شده اند.

به احتمال زیاد شرکت این خودرو را با آخرین سیستم های کمکی رانندگی خود، از جمله سیستم نیمه خودران مجهز خواهد کرد. برخی گزارش ها می گویند امکان عرضه نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیز وجود دارد.

انتظار داریم نسل جدید هاچ بک دی اس 4 اوایل سال آینده میلادی در قالب یک مدل 2022 رونمایی و بعدا وارد بازار شود.