در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ورود ۴۰ هزار خودروی در انبار مانده به بازار و کاهش قریب الوقوع قیمت خودرو از این رهگذر منتشر شده است. در همین حال، اما یک عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران معتقد است تاکنون بازار تغییر مثبتی را حس نکرده و تا مردم چیزی را احساس نکنند خودرو ارزان نخواهد شد.حسین عبدالهی در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو گفت:

هر ساله در فصل تابستان شاهد افزایش معاملات خرید و فروش خودرو بودیم اما در حال حاضر بازار در رکود مطلق به سر می‌برد. مهم‌ترین دلیل این وضعیت عدم ثبات سیاست‌گذاری‌ها و قیمت‌گذاری در حوزه خودرو است.

وی با بی اثر خواندن اظهارات وزیر صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و تأمین بازار توضیح داد: این صحبت‌ها دیگر اثرگذاری خاصی بر بازار ندارد چرا که در گذشته هم وعده‌هایی از این دست داده شده اما به آن عمل نشده است.

این عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران با اشاره به اینکه سال گذشته نیز آقایان به مردم می‌گفتند خودرو نخرند و به زودی قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفته: اکنون مشخص شده که هر کس خودرو نخریده ضرر کرده و از بازار عقب مانده است. به همین دلیل مردم دیگر اعتماد ندارند و تا یک وعده عملی نشود، بازار هیچ واکنشی نشان نخواهد داد.

برخی کاهش قیمت‌ها به دلیل رکود است

وی با تاکید بر اینکه کاهش یک یا دو میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در روزهای اخیر نیز به دلیل رکود بازار است، افزود:

معتقدم وضعیت رکود ادامه‌دار خواهد بود. از طرفی مشکل این است که برخی آقایان از نماینده مجلس تا وزیر و معاونانش هر روز یک صحبتی را عنوان می‌کنند و بازار متشنج می‌شود. اگر آقایان این کار انجام ندهند، حداقل بازار ثبات خواهد داشت. اما در هر صورت اگر بر اساس گفته مسئولان تمام خودروهای ثبت‌نامی و معوقات تا پایان شهریور تحویل داده شود، نهایتاً شش تا هفت میلیون افت قیمت را تجربه خواهیم کرد. اما انتظار نمی‌رود قیمت پراید زیر ۴۰ میلیون تومان برود و این همان حکایت گران شدن ۱۰ میلیونی و ارزان شدن ۲ میلیونی است.

وی با اشاره به اظهارات قائم مقام سایپا مبنی بر ورود ۴۰ هزار خودروی در انبار مانده به بازار اضافه کرد: ما هم این صحبت‌ها را شنیدیم اما مشکل این است که بازار چیزی را حس نکرد و تا مردم چیزی را حس نکنند خودرو ارزان نمی‌شود. البته در هفته‌های اخیر برخی خودروی ناقص که یا ضبط نداشتند یا سنسور، به بازار آمده است. اقلامی که تهیه آن‌ها سخت به نظر نمی‌آید.