سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز در صحبت هایی با رسانه ها، گفته که پایان مهرداد به عنوان آخرین مهلت پرداخت اقساطی جرایم رانندگی در کشور تعیین شده است.

وی در صحبت های خود گفته کسانی که وسیله نقلیه آنها توقیف شده، تا روز 31 مرداد ماه فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به مراکز راهنمایی و رانندگی، به صورت اقساطی و بدون پیش پرداخت جرایم رانندگی خود را در طول مدت یک سال پرداخت کنند.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی روز سه شنبه 14 مرداد ماه هم در نشست خبری که با رسانه ها داشت گفته بود:

طی هفته ولایت قرار شده افراد تا پایان مرداد ماه امسال برای پرداخت اقساطی جرایم رانندگی و خلافی با هر مبلغی که باشد مراجعه نموده و در طول یک سال آینده، همه جرایم خود را پرداخت کنند.

سردار کمال هادیان فرد همچنین در صحبت های خود اشاره کرده که مردم برای رفع توقیف وسائل نقلیه خود اعم از خودرو و موتورسیکلت به راهنمایی و رانندگی محل زندگی خود مراجعه کرده و برگه سبز آن را ممهور به مهر پلیس کنند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در توضیح بیشتر این طرح گفته که جرایم راهنمایی و رانندگی به صورت پیش پرداخت در طول یک سال قابل پرداخت خواهد بود و  بعد از یک سال سند خودرو از رهن پلیس راهور خارج می شود.

طبق اعلام هادیان فر، در مورد افرادی که برای صدور کارت و سند سبز خودروها باید وسیله نقلیه خود را برای بازدید می آوردند، قرار بر این شد تا در هفته ولایت بازدید از خودروها حذف شده و افرادی که کارت یا سند خودروی خود را گم کرده اند هم نیازی به بازدید خودرو نخواهند داشت.

لازم به ذکر است طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی مدت ها بود که در کشور اجرا نمی شد و به مناسبت هفته ولایت اجرای آن دوباره شروع شده است.