سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران از احتمال کاهش 30 تا 35 درصدی قیمت خودروهای وارداتی بازار در صورت اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها خبر داد.

در حال حاضر شمار خودروهای وارداتی مدل 2017 و 2018 در بازار بسیار زیاد می باشد و در پی ممنوعیت واردات طی چند سال اخیر قیمت این خودروها بسیار افزایش یافته است.

شرایط به طوری است که قیمت خودروهای وارداتی هیچگونه همخوانی با نرخ کنونی دلار ندارد، اما در صورت توافق هسته ای و لغو تحریم ها از سوی آمریکا قیمت این خودروها بسیار کاهش خواهد یافت.

طی هفته گذشته فعالان حوزه خودروهای وارداتی از کاهش 10 درصدی قیمت ها نسبت به روزهای ابتدایی سال 1400 خبر دادند.

همچنین کارشناسان عقیده دارند که در پی لغو تحریم ها این احتمال وجود دارد که با ورود خودروهای مدل 2021 خودروهای مدل قدیمی افت قیمت شدیدی را تجربه خواهند کرد.

همچنین برخی دیگر از احتمال پرداخت بخشی از بدهی خارجی ها به ایران در قالب کالای تمام شده از جمله خودرو خبر می دهند که این موضوع موجب کاهش قیمت خودروهای موجود در بازار خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا در صورتی که برجام به نتیجه رسیده و آمریکا دوباره به این توافق برگردد، قیمت خودروهای خارجی و وارداتی در بازار ایران چقدر تغییر خواهند کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان مجله خودروی سوییچ در قسمت کامنت ها مطرح کنید.