ساخت یک پیکاپ تراک از یک خودروی سواری معمولی ایده جدیدی نیست. این ایده در واقع در دهه 60 میلادی و با خودروی شورولت ال کامینو شروع شد و خیلی ها آن را اولین مدل این چنینی معرفی می کنند. تبدیل یک شاسی بلند به یک تراک نیز اصلا جدید نیست، مخصوصا اگر شورولت آوالانچه یا سوبارو برات و باجا را به خاطر داشته باشید. همه این خودروها یک چیز مشترک دارند: فروش بسیار خوب! در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی سال 2015 در دیترویت، شرکت هیوندای همه را با یک مدل کانسپتی نشات گرفته از همین ایده سورپرایز کرد. بعد از شش سال بالاخره این کانسپت تبدیل به یک مدل واقعی شده و کره ای ها از هیوندای سانتاکروز مدل 2022 رونمایی کرده اند که از تابستان امسال وارد بازار آمریکا خواهد شد.

طراحی زیبای هیوندای سانتاکروز مدل 2022

به عنوان یک خودرویی که قرار است وارد خط تولید شود، هیوندای سانتاکروز از یک طراحی بسیار جذاب برخوردار می باشد. به جای صرفا حذف بخش عقب یک شاسی بلند، هیوندای سانتاکروز به عنوان یک مدل مستقل طراحی شده است. خط کمر نسبتا بالا و گلگیرهای بزرگ آن، ظاهری بسیار جذاب به هیوندای سانتاکروز مدل 2022 بخشیده اند.نمای کناری هیوندای سانتاکروز مدل 2022

در مقایسه با مدل کانسپت شش سال پیش، هیوندای سانتاکروز مخصوصا در بخش جلو بسیار زیباست. در حالی که مدل کانسپت سال 2015 یک قیافه عجیب و غریب داشت، مدل تولیدی بیشتر شبیه به هیوندای توسان شده است.

سانتاکروز در قالب یک پیکاپ کراس اور

با خودروی سانتاکروز، هیوندای در واقع یک کتگوری جدید در دنیای خودرو باز کرده، هرچند این مورد را می توان یک حرکت تبلیغاتی به حساب آورد. هیوندای خود نیز غیر مستقیم به این موضوع اعتراف کرده است، در واقع هوندا ریج لاین رقیب این خودرو می باشد که آن هم مفهومی مشابه دارد.

به طور کلی ولی هیوندای سانتاکروز جدید اندازه نسبتا کوچک تری در مقایسه با پیکاپ های سایز متوسط معمول در آمریکا دارد. این خودرو با داشتن ابعادی برابر با 4.97 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.69 متر ارتفاع و طول بین دو محوری حدودا 3 متری، با در نظر گرفتن استانداردهای بازار آمریکا یک پیکاپ کامپکت می باشد.

خانواده پیشرانه های هیوندای سانتاکروز مدل 2022

این خودرو به صورت استاندارد به یک موتور 2.5 لیتری انژکتوری بنزینی با 190 اسب بخار قدرت مجهز شده است. این موتور به یک گیربکس هشت دنده اتومات متصل می باشد. مدل دوم این خودرو قوی تر بوده و به نسخه ای از همان موتور با توربوشارژ و 275 اسب بخار قدرت مجهز است. این مدل همچنین از یک گیربکس هشت دنده دو کلاچه اتومات برای توزیع قدرت بین چرخ ها بهره می برد.

هر دو مدل به صورت استاندارد دو دیفرانسیل هستند که در این مورد، به صورت الکترونیکی کنترل می شود و خبری از گیربکس کمکی مخصوص آفرود نیست. این موضوع البته کاملا قابل درک است، چرا که نه فقط ظاهر این خودرو با توسان یکی بوده، بلکه روی پلت فرمی مشابه با آن ساخته شده است.

هیوندای سانتاکروز مدل 2022تجهیزات خوب برای یک پیکاپ تراک

در کنار سیستم های کمکی رانندگی و ایمنی که این روزها روی همه خودروها یافت می شوند، هیوندای سانتاکروز مدل 2022 به برخی تجهیزات جذاب دیگر مجهز می باشد. اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد ارائه شده اند و خودرو از یک سوییچ دیجیتال بهره می برد که جای سوییچ معمولی خودرو را گرفته و مالک می تواند با کمک تلفن همراه خودرو را خاموش و روشن کرده و درهای آن را باز و بسته کند. البته این سوییچ دیجیتال هیوندای سانتاکروز مدل 2022 صرفا روی گوشی های اندرویدی کار می کند.

قیمت خودرو هنوز اعلام نشده، ولی قرار است از 21 ژوئن امسال وارد خط تولید شود. هیوندای قصد استخدام 1200 کارگر اضافی برای تولید هیوندای سانتاکروز در مونتگومری آلاباما را دارد، جایی که این خودرو در کنار هیوندای توسان تولید خواهند شد.

سخن پایانی

کره ای ها تلاش کرده اند با هیوندای سانتاکروز مدل 2022 بخشی از سهم بازار پیکاپ ها را در آمریکا متعلق به خود کنند. با توجه به ابعاد بزرگ این بازار، فروش خوب چنین خودرویی دور از ذهن نیست. ولی برای این که هیوندای سانتاکروز در آمریکا جدی گرفته شود، هیوندای باید تلاش بیشتری انجام بدهد. در مقایسه با خودروی بدشانس هوندا ریج لاین، به نظر می رسد حداقل از نظر ظاهری سانتاکروز اوضاع بهتری دارد.

هیوندای سانتاکروز مدل 2022

هنوز مشخص نیست که آیا خریداران پیکاپ در آمریکا از ظرفیت بکسل 1.5 تنی یا قسمت بار 125 سانتی متری این خودرو کنار خواهند آمد یا نه. نظر شما در مورد هیوندای سانتاکروز مدل 2022 چیست؟

منبع: Gazettely