شرکت کیا نخستین تصاویر رسمی از نسل جدید کیا K8 را اواسط ماه فوریه منتشر کرده بود، ولی در تصاویر مذکور خبری از عکس های کابین این خودروی جذاب نبود. خوشبختانه، به لطف تصاویر منتشر شده از یک نمونه اولیه این خودرو در کره، اکنون می توانیم کابین آن را هم ببینیم.

به مانند طراحی بدنه، طراحی کابین نسل جدید کیا K8 بسیار متفاوت از کیا کادنزایی است که این خودرو قصد جانشینی آن را دارد. قابل توجه ترین تغییر ایجاد شده در کابین قرار گرفتن یک صفحه نمایش لمسی بزرگ روی داشبورد است که هم نقش صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی را بازی می کند و هم نقش صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال خودرو را.

از دیگر موارد قابل توجه کابین باید به فرمان سه پر آن و تریم چوبی کنسول مرکزی با دسته دنده روتوری که ما را به یاد جنسیس جی 80 و جی وی 80 می اندازد اشاره کنیم.

کیا K8

طراحی بدنه کیا K8 به معنای واقعی کلمه دراماتیک است. خودرو به یک جلوپنجره دماغه ببر خاص با طراحی الماس شکل مجهز می باشد. در کنار آن می توانیم چراغ های جلوی باریک خودرو را در کنار چراغ های دیلایت LED الماس شکل مشاهده کنیم. از دیگر موارد قابل توجه طراحی ظاهری می توان به چراغ های عقب LED با طراحی زیبا و یک خط شخصیتی که در کناره های خودرو کشیده شده و کیا می گوید در طراحی آن از قایق های لوکس الهام گرفته شده است اشاره کرد.

جزئیات پیشرانه K8 هنوز مشخص نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد عرضه انواع موتورهای اسمارت استریم کیا و هیوندای روی این خودرو خواهیم بود. نسل جدید کیا K8 طی ماه های آتی رسما قرار است رونمایی شود.

نظر شما در مورد طراحی کابین این خودرو چیست؟ به نظرتان آیا این سدان جذاب توانایی رقابت با انواع سدان های اروپایی حاضر در بازار را خواهد داشت؟