شرکت بی ام و روز گذشته خط تولید نخستین سری 2 گرن کوپه (نسل F44) را در کارخانه لایپزیگ آغاز کرد. جدیدترین محصول خانواده مدل‌های کامپکت بی ام و در شرایطی به نسل جدید سری 1 پیوسته که این خودرو از تابستان امسال در همین کارخانه در خط تولید قرار دارد.

هانس پیتر کمسر، مدیر کارخانه لایپزیگ در مراسم افتتاح خط تولید بی ام و سری 2 گرن کوپه گفته:

ما بسیار مفتخر هستیم که قرار است محصول کوپه چهار در جدید بی ام و را برای تمام بازارهای جهانی در لایپزیگ تولید کنیم. این خودروی جدید قطعاً تولید و فروش شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

کارخانه لایپزیگ بی ام و که در شمال آلمان واقع شده، در حال تبدیل شدن به یکی از خطوط تولید اصلی شرکت برای مدل‌های پایه کامپکت می‌باشد. برای وارد کردن سری 2 گرن کوپه به این کارخانه ظاهراً شرکت هیچ مشکلی نداشته و کار خاصی برای مناسب سازی خطوط تولید انجام نداده‌اند. همچنین نکته مهم دیگر این که پروسه ورود این خودرو به کارخانه لایپزیگ هیچ مشکلی برای خطوط تولید سری 1 جدید که با تمام ظرفیت هم اکنون در این کارخانه ساخته می‌شود ایجاد نکرده است.

شروع به کار خط تولید بی ام و سری 2 گرن کوپه

بی ام و همچنین یک برنامه جدید در کارخانه لایپزیگ شروع کرده که هدف آن کاهش هزینه‌ها و بهبود راندمان تولید از طریق بهینه سازی امکانات مکمل و کمکی مانند فرآیند رنگ یکپارچه و مونتاژ بدنه می‌باشد.

هانس پیتر کمسر در این باره گفته:

وارد کردن یک خودروی کاملاً جدید به خط تولیدی که با ظرفیت کامل در حال کار است و همچنین افزایش ظرفیت تولید، آن هم درست بعد از آغاز تولید نسل جدید بی ام و سری 1 چالش بسیار بزرگی برای ما بود. من بسیار به تمامی کارکنان این کارخانه که به بهترین شکل ممکن از پس چنین چالشی برآمدند افتخار می‌کنم.

در ابتدا، خودروی بی ام و سری 2 گرن کوه با سه پیشرانه شامل یک موتور دیزلی (220d) و 2 موتور بنزینی (218i و M235i) قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر نسل جدید سری 1 و سری 2 گرن کوپه، در کارخانه لایپزیگ همچین سری 2 کوپه، M2 کامپتیشن و مینی ون‌های دیفرانسیل جلوی بی ام و (سری 2 اکتیو تورر و سری 2 گرن تورر) نیز تولید می‌شوند. علاوه بر این، کارخانه لایپزیگ برای پاسخ به تقاضای بالای بازار برای خودروی اسپرت i8 پلاگین هیبریدی در دو نسخه کوپه و رودستر و همچنین i3 تمام الکتریکی باید ظرفیت تولید خود را افزایش بدهد.