وزیر صنایع و تجارت زیمباوه: از زمان استقلال زیمباوه روابط بسیار تاریخی دیرینه‌ای با ایران داشته‌ایم و با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد می‌توانیم از تجربیات ایران استفاده کنیم.

وزیر صنایع و تجاریت زیمباوه اظهار داشت: دولت جدید زیمباوه از چهار سال پیش آغاز به کار کرده است لذا در دوره دوم جمهوریت قرار داریم و آماده‌ایم تا شرایط خود را تقویت کنیم.

 

 

وی با اشاره به برنامه‌های رئیس‌جمهور زیمباوه که به وزرا و به تمام کشور ارائه کرده است،‌گفت: رئیس‌جمهور زیمباوه اعلام کرده که باید در زمینه مسائل بین‌المللی دوباره روابط‌مان را برقرار کنیم و مخصوصا در مورد ایران آماده اتحاد جدید و تقویت روابط تجاری هستیم.

وزیر صنایع و تجاریت زیمباوه اظهار داشت: اعتراف می‌کنم در مورد صنایع ایران اطلاع کافی نداشتم و در سه روز گذشته که در ایران بودم در کنگره زنان تأثیرگذار شرکت کردم و اطلاعاتی را در حوزه‌های مختلف کسب کردم.

سی‌اینسزا با بیان اینکه زیمباوه هیچگونه محدودیتی برای فعالیت در زمینه معادن، داروسازی و فناوری اطلاعات ندارد،‌گفت: با توجه به دستور اکید رئیس‌جمهور زیمباوه می‌توانیم در هر سطحی روابط با ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این روابط می‌تواند در زمینه کشاورزی نیز باشد، گفت: در زمینه فرآوری موادغذایی زیمباوه بسیار فعال است و علاقه‌مند هستیم که تکنولوژی تبدیل گوجه‌فرنگی به رب گوجه‌فرنگی را به زیمباوه انتقال دهیم.

وزیر صنایع و تجاریت زیمباوه بیان داشت:‌ در زمینه انرژی تجدیدپذیر با توجه به برخورداری از انرژی خورشیدی نیز می‌توانیم با ایران همکاری مشترک اقتصادی داشته باشیم.

سی‌اینسزا افزود: ما در دولت‌های گذشته برنامه‌ای برای همکاری توسعه صنعتی میان دو کشور داشتیم که خوب پیش نرفت اما در دولت جدید قرار داریم و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های صنعتی میان دو کشور هستیم.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از ایران‌خودرو بیان داشت:‌ در زمینه همکاری تولید خودرو نیز می‌توانیم روابط خوبی با ایران داشته باشیم.

وزیر صنایع و تجارت زیمباوه گفت: همچنین مذاکراتی بین شرکت ایرانی و زیمباوه برای تولید تنباکو انجام شده است.

سی‌اینسزا اظهار داشت: ما در زمینه همکاری‌های دو کشور هم‌افزایی داریم و در مورد تدوین نقشه راه نیز می‌توانیم همکاری لازم را داشته باشیم‌.

منبع: فارس

 

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

انواع شاسی بلند ایرانی 

کارشناسی ماشین

عیب یابی بخاری خودرو

تفاوت رانا و رانا پلاس

معایب ام وی ام 315