دبیرانجمن واردکنندگان خودرو  گفت: دولت خیلی دیر به فکر بازار خودرو افتاد، این معضل از بهار ۱۴۰۱ قابلیت حل داشت اما الان حل این مشکل قابل تصور نیست.

مهدی دادفر دبیرانجمن واردکنندگان خودرو درباره اینکه آیا واردات خودرو در سال آینده موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد؟ اظهار کرد: روند رشد نرخ ارز، کمبود خودرو در بازارهای جهانی و فرآیندهای سردرگم واردات خودرو از جمله عواملی است که به احتمال زیاد مانع کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود.

وی افزود: وقتی بازار خودرو در برابر شکسته شدن قیمت‌ها مقاومت می‌کند، اقدامات صورت گرفته در بازار خودرو بی تاثیر خواهد بود. دولت خیلی دیر به فکر بازار خودرو افتاد. این معضل خودرو کشور از بهار ۱۴۰۱ قابلیت حل داشت اما الان حل این مشکل قابل تصور نیست.

دادفر درباره نحوه فروش خودروهای وارداتی عنوان کرد: اتفاقی که در بازار خودرو کشورمان اتفاق افتاده است، تولید غیر رقابتی، بی توجهی به خواسته مشتری، نداشتن برنامه صحیح، وعده‌های غیر واقعی و حساب غیر واقعی باز کردن روی تولیدکنندگان داخلی؛ بازار خودرو را به این روز انداخته است.

دبیرانجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به اینکه آیا تعویض مدیرعامل خودروسازان داخلی تاثیری در روند بازار می‌گذارد؟ گفت: اگر ۱۰۰ تا مدیرعامل نیز تعویض شود هیچ اتفاق مثبتی را برای بازار خودرو رقم نخواهد زد و کمکی به این بازار نمی‌کند.

وی با اشاره به پیش فروش خودروهای وارداتی گفت: دولت امروز، در حالی پیش فروش خودرو انجام می‌دهد که نوع و رنگ ماشین مشخص نیست و تنها خواسته اش این است که مردم پول خودرو را واریز کنند. به غیر از چین، سایر کشور نیز دچار کمبود خودرو هستند، چگونه قرار است خودرو وارد کشور کنیم؟

دادفر تصریح کرد: واردات، اهرمی برای تنظیم قیمت بازار و احترام به انتخاب مشتری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

 

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

معایب هیوندای آوانته | چرا آوانته نخریم؟

مزایا جیلی امگرند ۷

خطرات کارشناسی نکردن خودرو

معایب برلیانس h320

بررسی معایب ام وی ام 315

تفاوت رانا و رانا پلاس