عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران ‌خودرو از ارزبری میانگین حدودا 1700 یورویی تولید هر محصول در شرکت ایران خودرو خبر داده است.

[switch_forms_buy]

به گزارش سوییچ به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی با بیان اینکه در سال گذشته و در اوج تحریم‌ها زنجیره تامین، ایران‌خودرو موفق به تولید ۵۰۱ هزار دستگاه خودرو با میزان بالای خودکفایی شد، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد ورق‌های مصرفی خودرو در داخل تولید می‌شود، ایران‌خودرو با مصرف ماهانه بیش از ۵۴ هزار تن ورق، بزرگ‌ترین مشتری فولاد مبارکه و در صنعت فولاد متقاضی تولید ورق‌های با استحکام کششی بالاست و دستاوردهای ارزشمندی در زمینه خودکفایی پلی‌آمیدها در پتروشیمی و ایزوسیانات فوم با همت صنعت خودرو در پتروشیمی محقق شده است.

مدیرعامل ساپکو، میانگین ارزبری هر خودرو در کل شبکه تامین را هزار و ۷۱۵ یورو دانست و گفت: سهم مواد اولیه ۶۳۵ یورو و سهم قطعات الکترونیک هر خودرو ۵۲۰ یورو است.  وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ میلیون برد الکترونیکی در صنعت خودرو مصرف شده و این در حالی‌ است که کشور ما در زمینه خودکفایی صنایع نیمه‌هادی درحال توسعه است.  پیرمحمدی افزود: ۵۶۰ یورو باقیمانده از ارزبری هر خودرو باقیمانده قطعات خودکفا نشده است که خودکفایی این قطعات به عنوان اصلی‌ترین رویکرد در صنعت قطعه‌سازی، سرلوحه برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو در نهضت خودکفایی قطعات است.

برای تجربه خرید خودرو بی‌دردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن

پیرمحمدی ضمن تاکید بر رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو، ساپکو و شبکه تامین بر توسعه محصول، اظهار کرد: تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پنج ستاره کیفیت، تولید محصول تارا در دو مدل اتوماتیک و دستی، برنامه‌ریزی تولید خودرویk۱۲۵، برنامه‌ریزی تولید موتور سه سیلندر، تولید هفت هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین تا پایان سال و برنامه‌ریزی تولید ۱۷ هزار دستگاه از این خودروها تا پایان سال ۱۴۰۱ بیانگر این است که گروه صنعتی ایران‌خودرو در شرایط تحریم‌ها از توسعه محصول غافل نمانده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

معایب سورن

معایب سورن پلاس

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

خلافی خودرو

رانا پلاس