بررسی جامع انواع تیپ های دنا باعث می‌شود تا شما بتوانید یک خودروی قابل قبول، البته خوش قیمت و کارآمد را با توجه به نقاط قوت، نقاط ضعف و هم‌چنین مقایسه با رقبای خود در کنار مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی همراه با برآورد قیمت برای خرید در نظر بگیرید. به هرحال هر خودرویی با توجه به مدل خاص خود کیفیت متفاوتی را ارائه می‌دهد. اما همان‌گونه که می‌دانید دنا از جمله محصولات فوق‌العاده شرکت ایران خودرو است که می‌توان آن را به عنوان جای‌گزین خودروهایی هم‌چون سمند سورن و سمند در نظر گرفت.


البته هدف اصلی در ابتدا این بود و سپس دنا خود یک محصول کاملا مستقل به روی کار آمد. از سال ۱۳۹۱ در ایران دنا حرف‌های زیادی برای گفتن پیدا کرده است. استانداردهای متفاوتی برای ایمنی این خودرو در نظر گرفته شده است که هر کدام می‌تواند عملکرد متفاوتی را به نمایش بگذارد.

دنا

دنا اولین تیپ فوق العاده‌ای است که شما می‌توانید در بررسی جامع انواع تیپ های دنا با آن توجه کنید. چنان‌چه بخواهیم در ابتدا به نقاط قوت این خودرو اشاره‌ای داشته باشیم، شاید فضای فوق‌العاده جادار این خودرو را یکی از نقاط قوت بتوان به حساب آورد. هر محصولی نقاط ضعفی نیز دارد که شاید فرم ظاهری این خودرو که همانند خودروی سمند است با قیمتی تقریبا گران‌تر و هم‌چنین صدای موتوری که در کابین احساس می شود را نتوان نادیده گرفت.

 اما در بسیاری از شرایط قیمت بالای دنا خود یکی از دلایل نارضایتی بسیاری از مشتریان است. تنها نمای داخلی و ظاهری دنا باعث شده است تا این خودرو با قیمتی بالاتر از سمند به فروش برسد. نوع سوخت اولین تیپ خودروی دنا بنزین است که با نوع فرمان هیدرولیکی و ۱۸۹ کیلومتر حداکثر سرعت بر ساعت توانسته با یک صندلی ساده روکش مخملی و چراغ‌های ال ای دی جلو و عقب حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دنا پلاس

یکی دیگر از تیپ‌های فوق‌العاده دنا مدل دنا پلاس است. شما می‌توانید یک طراحی بی‌نظیر را برای این خودرو در نظر بگیرید؛ چرا که نسبت به تیپ معمولی دنا مدل پلاس آن امکانات منحصر به فرد تری را در کنار یک سبک طراحی مدرن جای داده است. البته شما انتظار گیربکس اتوماتیک رو نباید با توجه به بررسی جامع انواع تیپ های دنا در تیپ پلاس آن داشته باشید. به خاطر موجود پیشرانه EF7 استهلاک آن چنان بالایی را نمی توان در نظر گرفت. اما چنان شتابی که شما انتظار دارید را نیز ارائه نمی دهد.

نوع طراحی دنا پلاس به گونه‌ای است که ما ارزش خرید آن را در بررسی جامع انواع تیپ های دنا نسبت به دنا معمولی بیشتر توصیه می‌کنیم. سیستم مک فرسون تعلیق جلو و فنر پیچشی تعلیق عقب و هم‌چنین سیستم انژکتور سوخت‌رسانی و گیربکس دستی ۵ سرعته حقیقتا خرید این خودرو می‌تواند خریدی هوشمندانه باشد.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو نیز یکی از زیباترین ها در بررسی جامع انواع تیپ های دنا به حساب می‌آید. از لحاظ ظاهری شما این خودرو را می‌توانید تقریبا شبیه پژو ۴۰۵ البته نوع قدیمی و سمند در نظر بگیرید. به خاطر وجود پیشرانه توربوشارژی با کد  EF7 TC شما این اختیار را دارید که کم‌ترین استهلاک و راندمان بیشتری را برای خودرو مشاهده کنید.

 با وجود کلاس بدنه سدان و تعداد ۵ سرنشین حقیقتا این خودرو جزء خودروهای فوق‌العاده در بررسی جامع انواع تیپ های دنا با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت شناخته می‌شود که با 60 لیتر باک و هم‌چنین وجود مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب توانسته در بررسی جامع انواع تیپ های دنا فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. خبر خوش برای مشتریان این خودرو این است که می‌توان برای سرعت 100 کیلومتر 10.5 ثانیه را در نظر گرفت که این عمل به لطف  توربوشارژ امکان پذیر شده است.

دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک که در بررسی جامع انواع تیپ های دنا خودرویی فوق‌العاده به حساب می‌آید را می‌توان مدرن‌ترین و جدیدترین محصول ایران خودرو معرفی کرد. به واسطه وجود گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک حقیقتا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ چرا که باید توجه داشته باشید که به خاطر 4 سیلندر که می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار را با قدرت ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند، شما کمترین مصرف سوخت و بازدهی بالا را می‌توانید از این محصول ایران خودرو انتظار داشته باشید. به واسطه امکانات، نوع طراحی و گیربکس این خودرو نقاط قوت قابل قبولی را می‌توان انتظار داشت.

یکی از ویژگی‌های ممتاز در بررسی جامع انواع تیپ های دنا برای دنا پلاس اتوماتیک امنیت بالایی است که شما در این خودرو مشاهده می‌کنید، وجود 2 عدد کیسه هوا و قفل مرکزی در کنار دیگر موارد ایمنی به ارزش خرید بالای این تیپ دنا اشاره می‌کند.

دنا پلاس توربو اتوماتیکی

محصول ایران خودرو با وجود تیپ‌های که در بررسی جامع انواع تیپ های دنا وجود دارد دنا پلاس توربو اتوماتیک یک مدل فوق‌العاده است. البته این  تیپ دنا را آن‌چنان با تفاوت بارزی با دنا پلاس توربو معمولی نمی‌توان در نظر گرفت.

 تا حدودی طراحی و استاندارد این دو خود شبیه یک‌دیگر هستند. البته بی‌انصافی است اگر کابین دنا پلاس توربو اتوماتیک را مقداری زیبا و بزرگ‌تر نسبت به دیگر محصولات دنا در نظر نگیریم. به حق یکی از بهترین و قابل توجه‌ترین خودروهای تولید داخلی است.

 به خاطر کیفیت بالا توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. اگر بخواهیم با آپشن‌های مدل این تیپ دنا اشاره‌ای داشته باشیم، رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی می‌تواند یکی از آپشن‌های بی‌نظیر به حساب آید. به خاطر وجود سانروف و هم‌چنین سنسور پارک عقب ارز خرید به شکل ویژه افزایش می‌یابد. ایمنی و امنیت تنها امکانات ایمنی تیپ‌های قبلی است.

محور کلی خودروی دنا

با توجه به بررسی جامع انواع تیپ های دنا شما احتمالا متوجه شده‌اید که با وجود کلاس سدان و هم‌چنین نوع خاص موتور جلو و محور جلو این خودرو تقریبا وابسته به خودروهایی هم‌چون سمند، سمند سورن، پژو ۴۰۵ و پژو پارس است.  با جعبه دنده و موتور خاص خود توانسته پیشرانه قابل توجهی را به نمایش بگذارد.

 هم‌چنین امکانات رفاهی مانند صندلی‌های برقی جلو در کنار سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک و البته آینه‌های تاشو برقی با گرمکن جزء امکانات رفاهی خوبی است که می‌توان انتظار داشت. سامانه ضد سرقت و قابلیتی هم‌چون تنظیم زاویه نور برای چراغ‌های جلو در تیپ‌های دنا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. تمامی تیپ‌های دنا که با نوع سوخت بنزین باید به آن توجه شود استاندارد آلایندگی را یکی از بهترین تفاوت‌های ویژه فنی پیشرانه به نمایش گذاشته است. تیپ‌های گوناگون دنا در بین محصولات ایران خودرو را می‌توان یکی از پیشرفت‌های خودروهای داخلی در نظر گرفت.

سخن پایانی

ما در این مقاله قصد داشتیم تا با بررسی جامع انواع تیپ های دنا شما را با مشخصات فنی و قابلیت‌های تیپ‌های گوناگون دنا در بین محصولات ایران خودرو آشنا کنیم و به هر حال بی‌انصافی است اگر این محصول ویژه را یکی از بهترین‌های ایران خودرو معرفی نکنیم. بدین ترتیب تیپ‌های زیبا و منحصر به فرد دنا با طراحی ظاهری و استانداردهای قابل توجه خود قیمت بالاتری را نسبت به دیگر خودروهای داخلی ایران خودرو به خود اختصاص داده است. معمولا از همان سال 1391 که دنا معرفی شد با کشمکش‌های زیادی برای راهی شدن به بازار خودرو مواجه شد که در سال 1393 موفق گردید وارد چرخه خودرو‌های داخلی کشور گردد و تحولی به یاد ماندنی به نام خود به ثبت بزند.

بیشتر بخوانید

معایب 206

مزایا دنا

مزایای سورن پلاس

مزایای ریو

آدرس و نوبت دهی مراکز تعویض پلاک رشت

آدرس و نوبت دهی مراکز تعویض پلاک اصفهان