وضعیت بازار خودرو به طوری است که در پی ریزش نرخ ارز طی هفته اخیر قیمت خودروها نیز روند کاهشی داشته و روز گذشته نیز اغلب خودروها با افت قیمت 2 تا 5 میلیون تومانی مواجه بوده اند.

[switch_forms_sell]

به گزارش سوییچ به نقل از دنیای اقتصاد، در این مورد، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با بیان اینکه نوسانات ارزی و میزان عرضه دو عامل اصلی در تعیین قیمت‌ها در بازار خودرو هستند، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر قیمت‌ها در بازار خودرو به دلیل عقب‌نشینی قیمت دلار، روند کاهشی گرفته‌‌‌اند؛ از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت دلار، مصرف‌کنندگان نیز دست از خرید کشیده و منتظر تعیین‌تکلیف قیمت‌ها در بازار ارز هستند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۱۸۶‌میلیون تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۶۸‌میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار معادل ۱۸۳‌میلیون تومان، تیبا هاچ‌بک‌پلاس معادل ۱۹۱‌میلیون تومان، ساینا معادل ۱۹۰‌میلیون تومان، پژو پارس معادل ۲۷۸‌میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ معادل ۲۶۷‌میلیون تومان و سمند LX معادل ۲۵۸‌میلیون تومان است.

برای تجربه خرید خودرو بی‌دردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن

موتمنی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تولید و عرضه خودرو پاسخگوی تقاضا نبوده است، گفت: عرضه کم خودرو به بازار در سال‌های گذشته، منجر به ایجاد یک اختلاف ۱۰۰ تا ۱۲۰‌درصدی بین قیمت کارخانه و بازار شده است. در شرایط فعلی هم عرضه خاصی به بازار صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با تاکید بر اینکه تولید و عرضه بیشتر منجر به کاهش قیمت بازار می‌شود، اظهار کرد: اگر قول‌‌‌هایی که وزیر صمت و خودروسازان مبنی بر افزایش عرضه و تکمیل خودروهای کف پارکینگ داده‌‌‌اند عملی و این خودروها به بازار عرضه شوند، بازار متعادل خواهد شد و مصرف‌کننده نهایی خرید بهتری خواهد داشت. موتمنی گفت: فعلا قیمت‌‌‌ در بازار ارز کاهشی است، بنابراین قیمت خودرو نیز روندی نزولی دارد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

خرابی سنسور اکسیژن

علت گاز نخوردن ماشین چیست؟

اتوهلد چیست؟

استپر موتور چیست؟