کارشناس بازار خودرو با اشاره به افزایشی بودن روند قیمت‌ها در بازار خودرو طی ماه‌های پایانی سال، گفت: تا زمانی که نرخ تورم کاهش نیابد، نمی‌توان انتظار واقعی سازی قیمت‌ها در بازار خودرو را داشت.

[switch_forms_buy]

به گزارش سوییچ به نقل از دیدارنیوز، فربد زاوه در خصوص پیش بینی وضعیت بازار خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار خودرو افزایشی است و خبری از کاهش قابل توجه نرخ محصولات داخلی و خارجی نیست.

وی افزود: اکنون جنس افزایش قیمت‌ها در ایران از رابطه عرضه و تقاضا خارج شده و تغییرات قیمتی بر اساس نرخ تورم صورت می‌گیرد؛ بنابراین تا زمانی که رشد تورم داریم، قیمت‌ها هم در بازار خودرو و سایر بازار‌ها افزایشی هستند.

این کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: برخی معتقدند که افزایش عرضه خودرو به خصوص در آستانه عید نوروز می‌تواند از افزایش قیمت‌ها در بازار جلوگیری کند، اما در واقع، افزایش عرضه فقط در کوتاه مدت و به صورت محدود باعث کُند شدن روند افزایش قیمت می‌شود، اما آن را متوقف نمی‌کند.

زاوه ادامه داد: تا زمانی که نرخ تورم کاهش پیدا نکند و وضعیت اقتصادی کشور بهبود نیابد، نمی‌توان انتظار کاهش و واقعی سازی قیمت‌ها را داشت.

برای تجربه خرید خودرو بی‌دردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن

این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و وجود تحریم ها، پروسه تولید در صنعت خودرو زیان ده است و اگر این زیان جبران نشود، وضعیت بازار خودرو بهبود پیدا نمی‌کند و افزایش عرضه نمی‌تواند خروجی مثبتی داشته باشد. لازم است با شرکت‌های زیان ده بر اساس استاندارد‌های تعیین شده برخورد شود و اگر قرار است این زیان دهی ادامه دار باشد، این شرکت‌ها باید تعطیل شوند و جلوی ادامه فعالیت آن‌ها گرفته شود.

وی با اشاره به آزادسازی واردات خودرو، گفت: آزادسازی واردات به مانند مُسَکن فقط برای مدت کوتاهی می‌تواند روی وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو تاثیرگذار باشد، چون توان مقابله با تورم عمومی را ندارد و بعد از مدتی باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

نوبت دهی تعویض پلاک

مرکز تعویض پلاک رشت

مرکز تعویض پلاک اصفهان

مرکز تعویض پلاک چیتگر

مرکز تعویض پلاک وردآورد

مرکز تعویض پلاک خاوران

مرکز تعویض پلاک الغدیر

مرکز تعویض پلاک اتحاد

مرکز تعویض پلاک میثم

خلافی خودرو