از صبح امروز با حمله سایبری اختلالی گسترده در سامانه هوشمند عرضه سوخت در سراسر کشور ایجاد شده و این مسئله باعث شده که امکان سوخت گیری با بنزین 1500 تومانی در حال حاضر فراهم نباشد.

به گزارش سوییچ به نقل از اقتصاد آنلاین، همایون صالحی رییس کانون انجمن جایگاه داران سوخت گفت: سامانه هوشمند دچار اختلال شده به همین دلیل فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست. در تلاش هستیم به جایگاه ها مراجعه می کنیم و سیستم بای پس شود تا بنزین با نرخ ۳ هزار تومانی به مردم عرضه شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر مسئولان در حال بر طرف کردن این مشکل هستند اما فعلا بنزین با نرخ سه هزار تومانی امکان عرضه خواهد داشت.

[switch_forms_buy]

صالحی افزود: چون اخلالی در سامانه هوشمند ایجاد شده که باید بررسی شود. تا این لحظه در پیدا کردن مشکل سامانه موفق نبوده ایم لذا فعلا بنزین با نرخ ۳ هزار تومان عرضه می شود.

مشکلی برای سهمیه های مردم ایجاد نخواهد شد

در پی انتشار اخباری در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، سخنگوی وزارت نفت درباره اختلال در پمپ بنزین‌ها گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است .

برای تجربه خرید خودرو بی‌دردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن

علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کارت طلایی ایران خودرو

سنسور ضربه

درباره معایب رانا چه می‌دانید؟

دیسک و صفحه

مکمل سوخت