همان طور که قبلا اطلاع داده بودیم، بالاخره شرکت لکسوس از نسل جدید شاسی بلند ال ایکس رونمایی کرد. با رونمایی از خودرو لکسوس LX 600 مدل 2022، بالاخره نسل سوم لکسوس ال ایکس بعد از حدودا 14 سال حضور در بازار بازنشسته شد. این شاسی بلند از همه لحاظ بهتر شده و مهم تر از همه، یک پلت فرم جدید دارد که به لطف آن، حدودا 200 کیلوگرم کاهش وزن تجربه کرده است.

[switch_forms_buy]

طراحی ظاهری خودرو تقریبا همان چیزی است که انتظارش را داشتیم و مخصوصا از کناره ها، نسل چهارم ال ایکس شباهت بسیار زیادی به تویوتا لندکروزر جدید دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که پنجره عقب و ستون عقب لکسوس اندکی متفاوت از لندکروزر است، ولی طراحی کلی دو خودرو بسیار مشابه می باشد. در جلوی خودرو شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ و در عقب یک نوار چراغ  LED عریض هستیم که در مقایسه با لکسوس LC، بزرگ ترین تغییرات ظاهری این خودرو محسوب می شوند.لکسوس LX 600 مدل 2022

بیشترین تغییرات خودرو را داخل کابین شاهد هستیم، چرا که جدیدترین رقیب لکسوس برای مرسدس بنز GLS اولین محصول خانواده لکسوس با ترکیب دو صفحه نمایش است. صفحه نمایش بالایی با اندازه 12.3 اینچی در واقع متعلق به سیستم نویگیشن خودرو و کنترل های سیستم صوتی و جزئیات آفرود سیستم Multi-Terrain Monitor می باشد.

دومین صفحه نمایش که با سایز 7 اینچی خودرو در پایین قرار گرفته، دسترسی سریع به تنظیمات تهویه مطبوع را در اختیار راننده قرار داده و همچنین می توان از آن به عنوان یک صفحه نمایش پشتیبان برای سیستم Multi-Terrain Monitor استفاده کرد. به گونه ای که فید دوربین روی صفحه نمایش بالایی نشان داده می شود و در صفحه نمایش کوچک تر، راننده می تواند اطلاعات آفرود را ببیند.

برای اولین بار از زمان رونمایی لکسوس LX در سال 1995، این شاسی بلند یک نسخه فوق لوکس با ظرفیت 4 سرنشین خواهد داشت.

این نسخه امکانات و تجهیزات دیگر شامل دریچه های تهویه سقف، چراغ مطالعه و سیستم اطلاعات سرگرمی عقب با دو صفحه نمایش را به صورت استاندارد دارد. لکسوس همچنین این مدل را به آفتاب گیر برای پنجره های کناری و همچنین صندلی هایی بسیار راحت مجهز کرده است. یک صفحه نمایش مرکزی هم بین دو صندلی قرار گرفته که مشابه آن را قبلا فقط روی سدان های بسیار لوکس دیده بودیم.

کابین لکسوس LX 600 مدل 2022

یکی دیگر از اولین ها روی این خودرو طراحی تریم اف اسپرت برای آن است که به رینگ های آلیاژی 22 اینچی مجهز شده است. پکیج اف اسپرت لکسوس LX 600 مدل 2022 فقط یک پکیج ظاهری نیست و یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن را به منظور چسبندگی بهتر به محور عقب اضافه می کند. این مدل همچنین تیونینگ ویژه کمک فنرهای جلو و عقب را در کنار استابلایزر عقب و تنظیمات متفاوت برای سیستم تعلیق و فرمان برقی را به خودرو اضافه می کند.

زیر کاپوت خبری از سورپرایز نیست و موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی جای خود را به یک موتور 3.5 لیتری توربو دوقلو شش سیلندر خورجینی که قبلا روی لندکروزر دیده بودیم داده است. این موتور 409 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور دارد که 26 اسب بخار و 103 نیوتن متر بیشتر از مدل قبلی می باشد. خروجی های پیشرانه به کمک یک گیربکس ده دنده اتوماتیک که جای گیربکس هشت دنده اتومات قبلی را گرفته به چرخ ها ارسال می شوند.

لکسوس LX 600 مدل 2022مانند تمامی مدل های قبلی، لکسوس LX مدل 2022 طول بین دو محور بسیار خوب و معادل 2850 میلی متر داشته و زاویه حمله و فرار آن عینا مشابه نسل سوم هستند. از جمله تجهیزات آفرود می توان به سیستم حرکت سرازیری و خزش و همچنین سیستم کنترل ارتفاع فعال اشاره کرد.

فروش نسل چهارم لکسوس LX در بازار آمریکا از سه ماهه نخست سال 2022 شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معنی چراغ‌های پشت آمپر خودرو

بهترین ماشین‌های شاسی بلند ایران و جهان

سنسور ضربه

دیسک و صفحه

مکمل سوخت

سند خودرو چیست؟