سید جواد حسینی کیا، نماینده مجلس در صحبت هایی در مورد طرح ساماندهی بازار خودرو و بحث آزادسازی واردات خودرو خبر از موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با واردات خودرو در پی بحث و تبادل نظر با نمایندگان در کمیسیون صنایع داد است.

به گزارش سوییچ به نقل از اقتصاد آنلاین، نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به روندی که باعث شد نمایندگان موضوع واردات خودرو را به عنوان یک اولویت جدی دنبال کنند، گفت: بعد از تشکیل مجلس یازدهم در کنار راهبردها و برنامه ریزی های کلانی که مجلس پیگیری می کرد، 2 رویکرد کلی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. یکی  بهبود وضعیت معیشت مردم و دیگری نیز مقابله با انحصار، رانت و هرگونه مفاسد اقتصادی. کاستی ها، نوسانات و معضلات بازار خودرو یکی از حوزه هایی است که هم به معیشت مردم مرتبط است و هم ردپای رانت، انحصار و برخی مفاسد در آن به چشم می خورد.

[switch_forms_buy]

حسینی کیا افزود: بر این اساس نمایندگان به دنبال راهکاری می گشتند تا از یک طرف رقابت مناسبی در بازار خودرو شکل بگیرد و از این طریق سطح کیفی و ایمنی خودروهای داخلی افزایش یابد، ضمن اینکه توازن لازم در عرضه و تقاضا در بازار خودرو ایجاد شود. به هر حال زمانی که امکان افزایش تولید و عرضه خودرو در داخل فراهم نیست، طبیعی است که باید از طریق واردات، اقدام به ایجاد توزان در بازارهای داخلی کرد.

برای تجربه خرید خودرو بی‌دردسر همسو با سبک زندگیت اینجا کلیک کن

او  ادامه داد: بر این اساس نمایندگان ایده واردات خودرو که ذیل ماده 4طرح ساماندهی بازار خودرو ایجاد شده بود را انتخاب کردند تا از این طریق تحرک مناسبی در بازار خودرو ایجاد شود. علی رغم برخی مخالفت های جدی که در آغاز وجود داشت، مجلس بر خواسته خود که مبتنی بر رویکردهای کارشناسی، اصول علم اقتصاد و  نظامات کلی بازارها شکل گرفته بود پافشاری کرده و نهایتا نقشه راه قانونی برای واردات خودرو را مصوب کرد.