جنرال موتورز اعلام کرد ۹۱۸میلیون دلار در چهار کارخانه ایالات متحده برای تولید موتور بنزینی وی۸ و قطعات خودرو‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است. بزرگ‌ترین خودروساز ایالات متحده استراتژی دوجانبه‌ای برای افزایش تولید خودرو‌های برقی دارد و درعین‌حال به سرمایه‌گذاری در خودرو‌های موتور بنزینی فعلی خود ادامه می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق سود و بیشتر فروش خودرو در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند. این کشور متعهد شده است تا سال ۲۰۳۵ به تولید خودرو‌های جدید بنزینی پایان دهد.

 

 

اکثر بودجه ۸۵۴میلیون‌دلاری برای آماده‌سازی کارخانه‌ها در میشیگان، نیویورک و اوهایو برای تولید موتور وی۸ (V ۸) و ۶۴میلیون دلار اضافی در روچستر، نیویورک و اوهایو برای حمایت از تولید خودرو‌های الکتریکی است.

جنرال‌موتورز گفت: این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد متعهد به ارائه مجموعه‌ای قوی از وسایل نقلیه در آینده است و در‌عین‌حال به تسریع تبدیل آن به آینده‌ای تمام‌الکتریکی ادامه می‌دهد. بسیاری از کارگران نگران این هستند که تغییر به سمت تولید خودرو‌های برقی به تحمیل هزینه‌های شغلی منجر شود.

جنرال‌موتورز در سال جاری مذاکراتی را برای یک قرارداد کاری جدید آغاز خواهد کرد که شامل تمرکز شدید روی آینده کارخانه‌های مرتبط با خودرو‌های بنزینی است. بر اساس گزارش رویترز، کنگره در ماه اوت مشوق‌های مالی قابل‌توجهی را برای خودروسازان تصویب کرد تا کارخانه‌های تولید قطعات خودرو‌های بنزینی را به مدل‌های الکتریکی تبدیل کنند.

منبع: تابناک

 

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

شاسی بلندهای موجود در ایران 

کارشناسی ماشین دست دوم

عیب یابی بخاری خودرو

مقایسه دنا پلاس با رانا پلاس

معایب ام وی ام 315 جدید