تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو آغاز شد

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin

فهرست مطالب

به گزارش ایلنا، امید قالیباف در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودروی مشهد گفت: تعیین حقوق ورودی کالا یک سیاست گذاری تجاری است و عوامل تعیین کننده آن از جمله درجه حمایت از صنایع داخل و حفاظت از محیط زیست یا برخی اقشار هدف است و ربطی به تامین کسری بودجه ندارد. وی در پاسخ به منتقدان تعرفه شناور خودروهای وارداتی ضمن اشاره به این نکته گفت: این موضوع نیاز به توضیح دارد که اولا قرار نیست تعرفه واردات خودرو با هدف تامین رقم مربوط در قانون بودجه تعیین شود بلکه هدف حمایت از دهک‌های متوسط و کم درآمد برای خرید خودرو است وی ادامه داد معنی تعرفه‌گذاری قطعی پس از تعیین قیمت نهایی در بورس کالا، ایجاد هرج و مرج تعرفه‌ای و فضای غیر شفاف برای واردکنندگان نیست و این موضوع به زودی در آیین نامه اجرایی شفاف‌سازی می‌شود.

برای تجربه خرید خودرو با آرامش خاطر اینجا کلیک کنید.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودرو روند روبه رشدی داشته است، تصریح کرد: اجرای 9 پروژه تحولی صنعت خودروسازی، ثبات‌بخشی به تولید و اصلاح سازوکارها و تأمین قطعات را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین عوامل رشد در این صنعت است. طبق اطلاعات کدال در 5 ماه امسال شاهد رشد 24 درصدی تولید ایرانخودرو و 3 درصدی سایپا بوده‌ایم.

وی افزود:  صدور ۲۳۰ میلیون کد رهگیری برای قطعات خودرو و ۱۳۰ هزار شناسه که باعث می‌شود جلوی عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار گرفته شو، از دیگر اقدامات تحولی وزارت صمت در این حوزه می باشد.

مشاور وزیر صمت با اشاره به نمایش دستاوردهای شرکت های خودروساز داخلی در بیست و دومین نمایشگاه خودروی مشهد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دیدیم که صنعت خودرو به سمت بن سازه‌ها و پلتفرم‌های مشترک می‌رود که همین هماهنگی و هم‌افزایی بین شرکت‌های مختلف خودروسازی اعم از خصوصی و دولتی باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو می‌شود.

قالیباف همچنین افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال اینده روانه بازار خواهد شد.

وی در پایان از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد که بستر نمایش و جلوه‌گری خودروسازان را فراهم ساختند قدردانی کرد.

گفتنی است بیست و دومین نمایشگاه خودروی مشهد با حضور چند شرکت خارجی و شرکت هایی از خراسان رضوی و استان های تهران، سمنان، فارس، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، قزوین، اصفهان و مازندران برپا شد.

زمینه فعالیت مشارکت کنندگان در این نمایشگاه شرکت ها و مجموعه های خودروی، تولیدکنندگان خودروهای سبک و سنگین و خودروهای کلاسیک است که در کنار آن هم سمینار و کارگاه آموزشی با همکاری فعالان این حوزه برگزار شد.

این نمایشگاه در ۲۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و در سالن‌های فردوسی، مفاخر، عطار و فضای باز نمایشگاه بین المللی مشهد برپا شده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

دلایل نخریدن هایما S5

مقایسه کوییک با ۲۰۶

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی 

مقالات مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کیلومتر