­مدیرعامل سایپا گفت: میزان تولید ما ۴ بهمن امسال از تولید کل سال گذشته بیشتر شد طوری که هم اکنون ۱۱ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش تولید داریم.

 

 

 

محمدعلی تیموری در مراسم بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز تحقیقات ونوآوری صنایع خودرو و خطوط تولید شرکت سایپا گفت: در یکسال اخیر افزایش تولید را در دستور کار قرار دادیم و با وجودی که در ابتدای سال جاری، سه محصول پرتیراژ تیبا، تیبا ۲ و ساینا از خطوط تولید گروه سایپا خارج شد، اما خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده شرایط تولید مناسبی در سایپا داریم و تولید روزانه به ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با وجودی که از سال گذشته تا کنون محصولات تولیدی هیچ گونه افزایش قیمت نداشتند، ولی با تغییر سبد محصولات توانستیم افزایش فروش دوبرابری را کسب کنیم.

وی تصریح کرد: این رشد در شرایطی ایجاد شده که در ماه‌های اخیر شرکت‌های خودروساز گروه و قطعه سازان دچار قطعی برق و گاز شده اند و روند زنجیره تامین با مشکل روبرو شده است.

تیموری افزود: در سال گذشته ۸۷ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌ها وجود داشت و نگه داری این خودروها در پارکینگ‌ها هزینه‌های هنگفتی ایجاد کرده بود علاوه بر این از نظر کاهش کیفیت محصولات هم تاثیر بسیار بدی بر روی محصولات داشت که خوشبختانه با برنامه ریزی مناسبی که انجام شد، خودروهای کف پارکینگ به صفر رسید و هیچ خودرویی در پارکینگ وجود ندارد همچنین در حال حاضر به هیچ عنوان تولید خودرو ناقص نداریم و کل تولید به صورت عبور مستقیم و بدون کسری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: رویکرد جدید گروه سایپا، تولید باکیفیت است و امیدواریم بتوانیم بهترین محصول را در شان مردم کشورمان عرضه کنیم.

مدیرعامل سایپا افزود: در چند سال اخیر مهمترین مانع در حوزه تولید خودروهای سواری قیمت گذاری دستوری بوده است و این سیاست گذاری دستوری باعث شده که حجم بالایی از خودروهای تولیدی در منازل مردم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای احتکار و موجب تشویق حمل و نقل شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین شود که افزایش مصرف سوخت را به دنبال داشته و باعث افزایش آلایندگی شده است.

تیموری تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و به تقویت خودروهای عمومی بپردازیم تا با کاهش مصرف سوخت همراه شود و مجلس شورای اسلامی نیز باید در حمایت از حذف قیمت گذاری دستوری به صنعت خودرو کمک کند و قیمت گذاری خودروهای سواری مانند بیشتر کشورهای دنیا بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود.